Laatste paar weken - Reisverslag uit Parkdale, Australië van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Laatste paar weken - Reisverslag uit Parkdale, Australië van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Laatste paar weken

Door: Merel Van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 November 2013 | Australië, Parkdale

Het is alweer veel te lang geleden dat ik wat van mij heb laten horen via mijn blog. Het is dit semester weer lekker druk, maar wel leuk druk. Mijn lessen dit semester zijn heel interessant en mijn scriptie voor Sociologie begint eindelijk vorm te krijgen. Deze laatste paar weken is het nog wel een pittige eindsprint tot de finish, maar het eind is in zicht! Ik moet zeggen dat ik wel heel, heel, heel veel zin heb om weer even thuis te zijn. Toch is ook dit semester weer omgevlogen en voelt het alsof ik gister pas van huis vertrok na de zomer.
Ik heb ontzettend veel meegemaakt en sommige ervaringen kan ik niet delen via mijn blog, maar zal zeker een goed verhaal zijn tijdens ons kerst diner. Elk semester hier is weer anders, en ik kan zo onderhand wel bevestigen dat er wel een waarheid zit in de stereotypes voor Universiteiten in de VS.
Halloween dit jaar was een groot succes. Ik ben drie dagen achtereen uit geweest en de donderdag van Halloween was ik "downtown" Portland. Dit was absoluut een ervaring. Het leek wel carnaval midden in de nacht, maar dan met nog vreemdere kostuums. Waar het vooral op neerkomt voor de volwassen generatie is hoe kan ik, bijvoorbeeld, als Mickey Mouse verkleden met zo weinig mogelijk kledingstukken. Ook hadden we die avond veel kleine kinderen aan de deur voor "Trick or Treat." We moesten zelfs twee keer terug naar de winkel om meer snoep te halen, zo druk was het. Op zaterdag hadden we in ons huis een groot Halloween feest gegeven en op een gegeven moment was het zo ontzettend druk dat ik sneller kruipend van de ene kamer naar de andere kwam dan lopend. Gelukkig is het niet uit de hand gelopen en was het een zeer geslaagd feest. Alle meiden van het team waren als een snoepje verkleed. Ik was een twix.
Volgende week donderdag is het Thanksgiving en ga ik bij een vriendin thuis en haar familie eten. Het zal een traditioneel "Thanksgiving Dinner" zijn. Dan vrijdag de hele dag winkelen, want het is "Black Friday" en 's avonds ga ik naar een theater voorstelling met drie andere meiden. Het is een kerstvoorstelling en heel populair dus ben benieuwd. Daarna zal ik wel helemaal naar huis verlangen en is het nog precies twee weken voordat ik thuis ben. Heb er zin in in!

  • 23 November 2013 - 18:07

    Anneke:

    Hi Merel
    Succes nog het laatste stukje voorde Kerst en veel plezier met al je feestelijkheden.
    Zie je aan de kersttafel (ben benieuwd) XAnn

  • 23 November 2013 - 19:46

    Tineke:

    Hoi Merel,
    Succes de laatsete weken en een goede reis naar huis.
    Tineke en Joep

  • 23 November 2013 - 21:29

    Lenie:

    Hi Merel,

    De tijd vliegt inderdaad. Heel veel plezier met je laatste paar weken. We zien je snel weer!

  • 24 November 2013 - 11:53

    Marieke:

    Heeej Merel,

    Fijn weer ff van je te horen, k vraag me wel af hoe ik dan aan mijn spannende verhalen van jou kom.
    K zit tenslotte niet aan jullie kerst diner... hahaha
    En ben nu wel heeeel nieuwsgierig.

    Groetjes Marieke

  • 24 November 2013 - 20:53

    Judith:

    Hoi Merel, ben benieuwd naar je verhalen. Hoop je wel iets eerder te zien dan aan de kerstdis. Bij de vrijdagkoffie misschien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Parkdale

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 746
Totaal aantal bezoekers 92738

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: