Seattle! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Seattle! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Seattle!

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Portland

Het is alweer en tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen, dus hier maar weer is een berichtje. Op school gaat het hier allemaal zijn gangetje. Het is gelukkig (nog niet) zo druk dan ik eerst had gedacht dat het zou zijn. Mijn "senior project" verloopt nog steeds goed. We hebben de keuze om ons project te presenteren op een grote sociologie conferentie in maart. Dit telt dan niet alleen als de presentatie voor het afsluiten van het project, maar ik kan het ook mooi op mijn CV zetten. Het komt dit jaar helemaal goed uit dat de conferentie in Portland gehouden wordt. Deze week moet ik mijn voorstel insturen en hopelijk word het geaccepteerd en mag ik mijn project presenteren. Lijkt mij ook veel interessanter dan enkel voor de klas een presentatie houden, hoewel wel iets wat spannender. Ietsjes.
Nog maar een dag school en dan heb ik herfstvakantie! Heerlijk toch wel al die vakanties hier in de VS. En dat terwijl ze zelf helemaal niet zo van vakantie houden of misschien beter gezegd er niet echt van kunnen genieten. Misschien de studenten nog wel, hoewel ik het bij sommige ook betwijfel, maar na "College" is het mooie leven qua vakanties toch wel echt heel erg afgelopen. Ik heb mij na deze drie jaar in de VS toch wel gerealiseerd dat gemiddelde Amerikaan 24 uur per dag met geld en werk bezig is. "Time is money" is een standaard motto. Ik sprak een paar dagen geleden met een van mijn vriendinnen en ze gaf aan dat ze nu al helemaal gestrest is over wat ze moet doen als ze dadelijk afstudeert. Geld maakt niet gelukkig zeggen ze? Nou niet voor veel Amerikanen. Voor veel studenten hier word het erin gehamerd dat ze eigenlijk twee jaar geleden al moeten beginnen met sollicitaties en stages. "Put your name out there!." Ze kennen werkelijk geen rust. Er moet continue gewerkt worden en vooral aan je toekomst. Het beste is om het maar alvast helemaal uit te stippelen hoe je toekomst eruit ziet, want anders kennen velen geen rust. Vakantie? Dat is de tijd waar je geen school heb maar wel stage, bijbaantjes, vrijwilligerswerk of misschien toch ook maar zomerschool. Met "Thanksgiving" en kerst kunnen ze eindelijk even zitten met de familie en genieten van een klein beetje rust. Maar daarna gewoon weer over op de latte's en sandwiches "to go." Het is stressvolle mentaliteit, maar wel een die veel succes oplevert, hoewel niet voor iedereen, voor sommigen enkel de stress. Dit alleen al is een reden waarom ik niet in de VS wil wonen.
Gelukkig kan ik nog wel van mijn vakanties genieten en daarom ga ik van vrijdag tot maandag lekker een paar dagen naar Seattle! Seattle en San Franscisco staan nog op mijn lijstje voordat ik terugkom naar Nederland. Hopelijk zit het weer een beetje mee, want het heeft de afgelopen tijd al wel veel geregend. De rest van de vakantieweek zal ik toch wel hard aan de slag moeten qua huiswerk want ik heb al mijn tentamens na de vakantie. Lekker is dat. Maar gelukkig is het lvoor mij geen probleem om daar pas over in te zitten na een heerlijke pauze van al mijn schoolwerk in Seattle.
Ook zijn we al hard aan het brainstormen voor Halloween, want dat komt er ook weer aan. Het is geweldig wat een festiviteit daarvan gemaakt word hier. Het is vergelijkbaar met Sinterklaas, en dan bedoel ik de reclames ervoor uiteraard. Er zijn weer een hoop pompoenen en pompoen etenswaren zoals pompoencake, pompoen cappuccino, pompoensoep, pompoentaart, pompoen ijs en milkshakes en nog veel meer! Want neem van mij aan het kan altijd gekker hier, met nog meer keuzen en variaties. Het klinkt misschien smerig, want ik weet dat dat is wat jullie nu denken, maar neem van mij aan het is heerlijk! Zowel zoet als hartig is het lekker.
Het lopen gaat aardig. Hoewel ik al aardig grote afstanden kan lopen weer heb ik veel last van de kou en dat beïnvloed mijn herstel. Het is niet eens zo heel koud, maar het lijkt erop dat ik een zeer slechte doorbloeding heb en dat ik daardoor ook zo'n slecht spierherstel heb. Het hotel in Seattle zal hopelijk wel lekker warm zijn in vergelijking met ons huis.
Ik zal volgende week de foto's van Seattle plaatsen.

  • 10 Oktober 2013 - 08:30

    Judith:

    Ha Merel, altijd leuk om weer iets van je te horen/lezen. Hier is het vannacht herfst geworden daarvoor was het nog erg warm voor de tijd van het jaar.
    Gisteren belde tante G uit Canada, en zij vertelde dat Sonja het altijd zo druk heeft en weinig tijd voor haar (was geen verwijt). Veel werken en weinig vakantie. Haar kleindochter staat voor de klas en heeft in de vakantie een bijbaantje! Want als je extra kunt verdienen moet je dat doen (vinden zij). Wij hebben het goed hier.
    (Veel) Geld maakt denk ik niet gelukkig, maar als je niet voldoende hebt maakt het wel ongelukkig.
    Succes met je studie en veel plezier in Seattle.
    Groetjes Judith

  • 10 Oktober 2013 - 14:00

    Lenie:

    Hi Merel,

    Heel herkenbaar allemaal. Geniet nog maar van je studentenleven! Een heerlijke periode!
    Fijn te horen dat je in ieder geval weer aan heetlopen bent.
    Hier alles goed. Arne heeft inmiddels zijn eigen " auto" en maakt Ede onveilig! Nee hoor, hij kan goed rijden en is supertrots uiteraard.
    Ik ben inmiddels wat aan het werk bij Icare als verpleegkundige naast mijn ww uitkering.
    Geniet van mijn vrije tijd! Ben het huis aan het opruimen omdat Arne naar zolder is verhuisd.
    Al een container weg gewerkt. Nu alle kledingkasten eens opruimen! Lijkt wel grote schoonmaak maar dan in de herfst.

    Een warme groet uit Ede!

    l

  • 10 Oktober 2013 - 22:33

    Tineke:

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Geniet van je te korte vakantie en succes met de tentamens. Wij gaan ook lekker twee weekjes naar de zon op Fuerteventura.
    Groetjes Joep en Tineke

  • 12 Oktober 2013 - 20:18

    Aart:

    Hallo Merel, leuk iets van je horen en vooral geweldig dat het goed met je gaat.
    Geniet lekker van je vakantie en succes met de studie.
    Ik ken wel iemand die blij is om te vernemen dat je niet in America wil wonen.
    Ook wij vinden het gezellig als je weer thuis ben, maar dat is eigen belang want dan komen we weer lekker eten in Boskoop. Grapje.
    Veel plezier en succes, groetjes, Aart en Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 92788

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: