"Fatter than fat PR!" - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu "Fatter than fat PR!" - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

"Fatter than fat PR!"

Door: Merel Van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 April 2014 | Verenigde Staten, Portland

Gister liep ik de 10,000m in Mt. Sac Californië. We vertrokken woensdag al vanaf school, dus ik had de hele donderdag om mij mentaal voor te bereiden op 25 rondjes op de atletiekbaan. Het weer was goed, maar iets benauwd waardoor ik een behoorlijke hoofdpijn kreeg. Dit maakte het wel even spannend. Gelukkig in de avond ging het een stuk beter (met hulp van paracetamol). Ik liep in de serie "Olympic Development." Ik zal jullie niet de wedstrijd laten kijken, maar korte samenvatting: ik liep een "fatter than fat" PR! De eerste 5km kwam ik door in 17:08 en het is te verwachten dat je de tweede helft wat tijd verliest, maar ik liep precies dezelfde tijd voor de tweede 5K en finishte in 34:16. Een aantal weken geleden liep ik nog een 17:10 op de 5km indoor en mijn allereerst 3km dit semester indoor was 10:13 en nu kwam ik in de 10km door in precies die tijden. Twee jaar geleden liep ik een 36:26 op de 10,000 en dat was toen al best goed gezien de omstandigheden (ik had die vorige week ook al een 5 en 10km gelopen in hetzelfde weekend). Nu hebben jullie wat context. Met deze tijd ben ik tweede in de top-10 lijst van de University of Portland en heb ik mij als 8e in de west-regio geplaatst van de VS. De top 48 gaat naar de regionale wedstrijd in Arkansas. Dus ik heb mijn sowieso gekwalificeerd. In de regionale wedstrijd gaat de top 12 naar "Nationals," dus het is niet onmogelijk om mij daarvoor te kwalificeren. Nu word die mogelijkheid wel iets kleiner vanwege het weer. In Arkansas kan het nogal benauwend warm worden, maar we zullen zien! Over een paar weken loop ik nog een keer de 5000m en ik ben benieuwd of ik mijn tijd ook daar nog wat kan aanscherpen.
Nu ga ik mij eerst verheugen op Noortje en mijn ouders die al over iets meer dan een week naar Portland komen! Ik heb nog maar 3 dagen les, dan tentamens en dan afstuderen. Het is niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Mijn trainer heeft nog even geprobeerd mij over te halen om nog een jaar langer te blijven. Het heeft even door mijn hoofd gespookt, maar na een kritisch overleg hebben mijn ouders en sis mij (schreeuwend) overtuigd dat ik toch maar beter naar huis kan komen. De masteropleiding in Den Haag is toch wat beter dan de masteropleiding die ik hier zou doen en nu is het misschien moeilijk maar wel beter om weg te gaan wanneer je het beste naar je zin heb en eigenlijk niet weg wel. Vorig jaar rond deze tijd wilde ik zelfs niet eens terug naar VS en nu wil ik eigenlijk blijven. Ik laat dit alles liever achter met een goed gevoel en dat ik zo ontzettend gaat missen is moeilijk, maar wel het beste. De rest van de dag ik lekker relaxen, studeren, eten en slapen. Zo'n 10km hakt er toch wel iets meer in dan andere afstanden.

  • 18 April 2014 - 20:51

    Marieke:

    Echt heel erg knap zeg...
    En goed toch ook met zo'n klapper weg te gaan.
    Ze zullen je missen zo..

    Leuk weer zo'n stukje, k leef mee.
    Grjts xxx Mrieke

  • 18 April 2014 - 21:27

    Anneke:

    Meissie wat geweldig, we zijn trots op je! XA3enAnn

  • 18 April 2014 - 22:22

    Marc:

    Hoi Merel, klinkt uitstekend allemaal. Als je weer hier bent tracteer ik op mosselen. Groet, Marc.

  • 20 April 2014 - 10:00

    Judith:

    Gefeliciteerd Merel, geweldig gedaan.
    Het is altijd beter om op je hoogtepunt te stoppen (en ik heb ook liever dat je terugkomt :-))
    Den Haag is een leuke stad, daar zal je het best naar je zin hebben.
    Liefs Judith

  • 21 April 2014 - 21:27

    Tineke:

    Geweldig die nieuwe Pr 's. Succes met de laatste tentamens en je afstuderen. En dan lekker nog wat genieten met Noortje en je ouders. Fijne dagen en we zien je weer als je thuis bent.
    Liefs Joep & Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 3486
Totaal aantal bezoekers 92734

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: