Springbreak - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Maart 2013 | Verenigde Staten, Portland

Afgelopen week was het voorjaarsvakantie en ben ik met zeven meiden naar Santa Barbara in Californie geweest. We verbleven bij familievrienden van een van mijn teamgenootjes. Deze mensen wonen in een prachtig huis dicht bij het strand en het was ontzettend gastvrij van ze om zeven drukke meiden over de vloer te hebben. Hun eigen kinderen waren net het huis uit, dus het leek erop dat ze het wel fijn vonden om een beetje voor ons te zorgen. Het was heerlijk voorjaarsweer, maar toch net iets te koud om in de zee te zwemmen. We hebben vooral aan het strand gelegen, flink verbrand en lekker gegeten. Santa Barbara is mooi, maar ik moet toegeven dat ik net zo graag naar een mooi strand in Frankrijk zou gaan.
Na 3 dagen in Santa Barbara zijn we terug gereden naar Los Angelos waar we allemaal onze eigen weg gingen. Ik ben samen met twee andere meiden nog twee nachten in een hotel in LA gebleven. Ik ben blij het gezien te hebben en nu weet ik dat ik daar in ieder geval niet naar terug hoef. Los Angelos is ontzettend groot en heel erg verspreid. Een gemiddelde Amerikaanse stad heeft vaak wel een soort centrum, maar dat was hier toch wel heel ver te zoeken. Ook zou je zonder auto helemaal nergens komen, hoewel je met auto ook niet echt vooruit komt door al de drukte.
We waren onze dag begonnen met een wandeling naar het Hollywood teken. Dat was wel heel leuk en we hadden een mooi uitzicht. Daarna zijn we naar Hollywood gereden waar de "walk of fame" is. Dit stelt echt helemaal niks voor. Als je bedenkt dat alle beroemde filmsterren hier naartoe komen voor premieres, oscar uitreikingen en andere festiviteiten had ik het mij toch wel iets schoner en stijlvoller voorgesteld. Ik had nu het gevoel dat ik in een tamelijk vies pretpark rondliep. Het is ten eerste ontzettend druk, overal zijn "fast food" restauranten en je wordt continu lastig gevallen door mickey mouse, doornroosje of darth vader (Starwars). Kortom ik was al snel uitgekeken in Hollywood. Na Hollywood zijn we naar Beverly Hills gereden waar de beroemdheden en rijkelui wonen. Natuurlijk is dit een prachtige buurt, maar helaas waren de meeste huizen zo beschermd door planten en hekwerken dat je niet eens het huis kon zien.
We verbleven met zijn drieen in een hotel aan de kust van LA. Dit gedeelte heet Santa Monica en staat bekend om de pier die vaak opduikt in films. Op deze pier staat een standaard kermis met reuzenrad en zelfs een achtbaan. Zoals ik al zei, je loopt op een vieze kermis rond in meeste gedeeltes van LA. We zijn ook nog naar Venice Beach geskeelered. Venice Beach gaf mij het gevoel alsof ik in de achterbuurten van Amsterdam met een kustlijn rondliep. Wel leuk dat ik nu weet hoe het eruitziet en hoe de atmosfeer daar is, want Venice Beach duikt ook vaak in speelfilms op.
Ik was na deze week toch wel weer blij om terug naar Portland te gaan. Portland blijft toch een fijne omgeving. Het is interessant, rustig, heeft een mooie omgeving, en er is genoeg te doen! Morgen begint school weer en het zal komende weken wel behoorlijk druk worden. Even de laatste lootjes en dan naar huis!!!

  • 18 Maart 2013 - 19:32

    Tineke:

    Hoi Merel,
    Je hebt weer een stukje VS gezien, maar wat ik zo lees hoef je hier niet meer naar toe.
    Succes met de laatste lootjes en tot ziens in Nederland.
    Groetjes Tineke en Joep

  • 18 Maart 2013 - 19:55

    Ella:

    Hoi, de foto's zien er heel leuk uit. Ik wil toch wel een keer zelf komen controleren of de kust van Frankrijk net zo mooi is! Liefs mam

  • 19 Maart 2013 - 17:23

    Judith:

    Eigenlijk is Portland net zo iets als Nederland, alleen groter?

    Tot snel, groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 92754

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: