Laatste loodjes - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 April 2013 | Verenigde Staten, Portland

De eindsprint van het schooljaar is ingezet. Ik heb nog precies een maand in Portland voordat ik alweer in het vliegtuig terug naar Nederland zit. Ik heb net een heerlijk paasweekend achter de rug. Het weer is hier echt helemaal omgeslagen, en ik heb afgelopen weekend in mijn korte broek en t-shirt elke dag in de zon kunnen zitten. Dat is dus wel even wat anders dan het weer in Nederland heb ik begrepen. Ik ben wel stiekem blij dat ik dat niet heb mee hoeven maken. Als wij dat weer hier in Portland zouden hebben gehad weet ik niet of jullie mij deze zomervakantie nog heelhuids terug hebben zien komen, aangezien ons huis ontzettend slecht geventileerd is. Hopelijk is het weer in Nederland ook omgeslagen tegen de tijd dat ik naar huis kom. Maar ik zal verder niet klagen over het weer, want dat is niet eerlijk tegenover jullie natuurlijk.
Met de meiden die voor het paasweekend op de campus bleven hebben we op zondag met elkaar een heerlijke brunch gehouden. Met een aantal meiden hadden we een paar heerlijk gerechten samengesteld. Er was een omelet met aardappel, roereieren, wentelteefjes, broodpudding en fruit. Omdat het die dag ook weer heerlijk weer was konden we met zijn allen buiten in de zon eten. De rest van het weekend heb ik niet veel gedaan behalve schoolwerk en zo veel mogelijk van de zon genieten.
De komende weken zijn nog even razend druk, omdat alle grote opdrachten in die laatste paar weken zijn geperst. Het schooljaar is hier een stuk korter dan de schooljaren op Europese universiteiten, maar dat betekent wel dat je nog even flink aan de bak moet voordat je van de zomer kan genieten. Het is wat minder uitgespreid. Dan zou je denken dat de meeste studenten hier lekker van hun lange zomervakantie genieten en vooral uitrusten en vakantie vieren, maar nee dat had je dan verkeerd gedacht. Er moet naar stages, bijbaantjes, vrijwilligerswerk gezocht worden, of school houd helemaal niet op, maar zomerschool wordt opgepakt zodra het schooljaar afgelopen is. Wanneer nemen die Amerikanen is een keertje rust zeg. En als ze dan al is op vakantie gaan dan is het voor maximaal een week. Grote kans dat die "vakantie" eigenlijk een familiebezoek is. Nou zo'n zomer zit er voor mij niet in. Ik ga mij heerlijk anti-Amerikaans gedragen deze zomer en zo veel mogelijk niet te veel doen. Ik heb besloten dat volgend jaar mijn laatste jaar in de Verenigde Staten wordt en dat gaat een heel druk jaar worden. Ik heb dit jaar de minor bedrijfskunde opgepakt, want sociologie is wel een ontzettend interessante studie en ik zeg niet dat ik er niets aan heb, maar laten we eerlijk zijn, het is niet de meest praktische studie. Dus met bedrijfskunde erbij heb ik net even dat praktische erbij en wat meer mogelijkheden voor de toekomst. Die toekomst komt trouwens wel heel dichtbij. Nu wil ik niet al te ver vooruit denken, want plannen veranderen toch altijd weer, maar ik heb wel al een beetje zitten orienteren op master opleidingen. Ik heb er al 1 op het oog en laat dat nu net in mijn fa-vo-rie-te stad Den Haag zijn! Wat een boffer. Nu wel nog even toegelaten worden tot de studie natuurlijk. Kan ik ook nog even wat van het Nederlandse studentenleven ervaren. Maar goed, dat is dus zo'n beetje het plan voor de toekomst. Maar nu eerst op naar de zomervakantie. Even lekker helemaal herstellen zodat ik helemaal fris en fruitig mijn laatste jaar in de VS kan afronden, en samen met alle andere studenten mijn afstudeerhoedje in de lucht kan gooien. Jeweetwel, zoals je in de films ziet.

  • 04 April 2013 - 08:55

    Lenie:

    Hi Merel,

    Nog even hard werken dus! Succes meid. Plannen klinken goed.
    Hier wordt het ook al wat beter hoor. Dit weekend misschien nog wat sneeuw..... Heb net de viooltjes in de tuin en bakken gezet. Ziet er al wat gezelliger uit.
    Tot snel! Je mist wel net Aart zijn feestje.

  • 04 April 2013 - 09:37

    Judith:

    Hoi Merel, nu ik dit typ sneeuwt het hier weer. Maar als jij weer in het land bent is het vast warm en zonnig. Leuk dat je naar Den Haag gaat, is die studie van de Universtiteit Leiden?
    In de Schouwburglaan? Daar ben ik een paar keer binnen geweest, lekker dichtbij het station.
    Sterkte met de laatste weken, tot snel.

  • 04 April 2013 - 10:07

    Noor:

    Lekker veel niks doen deze zomer, daar ga ik hard aan meedoen!!! haha
    Kan niet wachten tot we je op Schiphol gaan halen!!!!!!
    Kusje van je zusje!

  • 04 April 2013 - 11:10

    Annette Voskuilen:

    Hi Merel,

    Jahhhh: de laatste loodjes wegen het zwaarst: ik zou zeggen : zet "m op!
    En daarna , heerlijk relaxen en vakantie vieren!
    Ik ben een feestje voor Aart aan het organiseren. Hij word 65 en is zijn leven lang al bezig en gek van allerlei muziek....we vieren het in een bruin cafe met life -optredens. Heel jammer, dat je daar niet bij kunt zijn.
    Maar wellicht zie je een paar foto's!

    Liefs en sterkte voor de laatste periode,
    Annette

  • 05 April 2013 - 07:49

    Tineke:

    Hoi Merel, Ik sluit me aan bij al het bovenstaande en wens je natuurlijk veel succes.
    Aan het lekker niks doen kun je ook een weekendje Amersfoort plakken. Noor en jij zijn van harte welkom en we gaan dan gezellig koken en als jullie het willen een ritje maken op de motor met Joep. Nog even blokken en dan terug naar huis, goede reis en tot snel!
    Tineke & Joep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 882
Totaal aantal bezoekers 92761

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: