Santa Clara, Californie! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Santa Clara, Californie! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Santa Clara, Californie!

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Portland

Vrijdagochtend 14 oktober vertrokken we al vroeg in de ochtend naar het vliegveld. Het was mijn eerste reis naar Californie. Het weer in Portland is op het moment vergelijkbaar met het weer in Nederland, maar in Santa Clara, Californie, was het een stuk warmer. Het was ongeveer twee uur vliegen en warme weer kwam ons al gelijk tegemoet zodra we het vliegtuig uitstapte. We gingen eerst naar het hotel en daarna naar het parcourd waar de wedstrijd gehouden zou worden. Er deden in totaal 175 meiden mee. Behoorlijk veel dus. De start was op een breed grasveld, maar na 400 meter moesten we de bocht om en kwamen we in een soort trechter situatie. Mijn trainer bleef maar benadrukken dat we hard van start moesten gaan en dat het beter was om te hard van start te gaan dan te langzaam. Ook al zou dat betekenen dat je helemaal in elkaar zou stortte later in de wedstrijd. Ik was ontzettend zenuwachtig voor de wedstrijd, vooral omdat mijn trainer zo bleef benadrukken dat de start het belangrijkst was. Nu ga ik tegenwoordig al aardig hard van start, dus ik had die extra druk eigenlijk niet nodig. Zodra het startschot afging ging ik er als een gek vandoor en liep 5 meter voor de andere 175 meiden uit. Oeps. Dit was niet helemaal de bedoeling en ik schrok er zelf van. In een wedstrijd kan je kort na de start al voorspellen hoe de wedstrijd zal gaan voelen en dit was een van die wedstrijden waarbij je jezelf afvraagt waarom je deze sport ook alweer heb gekozen. Ik was niet in vorm en heb vanaf het begin tot het eind moeten vechten om de finishlijn te halen. Geen makkelijke wedstrijd dus en die start hielp ook niet echt mee. Ondanks het feit dat ik mij niet lekker voelde heb ik toch een goede prestatie neergezet. Ik finishte als 5e in een tijd van 17.14. Mijn teamgenootjes hadden ook niet echt hun dag, maar als dit onze 'slechte' dag is, dan hebben we heb alsnog hartstikke goed gedaan. We werden tweede als team.
Na de wedstrijd hadden we nog een hele middag om te doen waar we zin in hadden. Gelukkig konden we douchen in het hotel en daarna zijn we naar campus van 'the University of Stanford' gegaan.Dit is een van de topscholen in de VS, samen met Yale, Harvard enz.
De herfstvakantie was begonnen, dus we hadden lekker de hele week om uit te rusten. Een paar meiden gingen naar huis, maar ook een heleboel bleven op de campus. Mijn week bestond voornamelijk uit eten, tv-kijken en slapen. Aan het einde van de vakantie zijn we met het team naar een 'Haunted Maize' geweest, want het is bijna halloween! Dit is een soort spookhuis, maar dan in een maisveld. Er was een pad gemaakt door het maisveld en er kon elk moment iemand tevoorschijn springen en je half dood laten schrikken. Ook hadden we allemaal een pompoen gekocht om gezichten in uit te snijden en de zaadjes te roosteren, want die zijn eetbaar.
Al met al was het een heerlijke week.

Deze week begon school weer en werd ik gelijk weer overladen met huiswerk. Maar morgenochtend vertrek ik weer met het vliegtuig naar Californie en dit keer voor de Conference meet. Het wordt een, ontzettend zware wedstrijd, want het parourd is heel heuvelachtig, het is een 6km en het is warm.
Dan zaterdagavond zijn er allerlei halloween feestjes. Druk weekend voor de boeg dus.

  • 27 Oktober 2011 - 20:10

    Marieke:

    Leuk he dat Haloween? Heb je nog lekkere pompoen recepten? Wat vind jij van zo'n zoete pompoen taart?
    Gaat lekker met t lopen, als dat een slechte dag is....valt t zat mee.

    Groetjes Marieke

  • 28 Oktober 2011 - 15:55

    Tineke &Joep:

    Wat hebben jullie het goed gedaan als team en jij zelf natuurlijk ook!!! Dat belooft wat voor de volgende keer als jullie wel in topvorm zijn. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, dat lees je wel uit je verslag. Succes verder met je studie en met de volgende wedstrijd.

  • 28 Oktober 2011 - 19:02

    Lenie:

    Hi Merel,

    Een geweldige prestatie hoor, tweede met het team.
    We zullen voor je duimen dit weekend.
    Wij hebben ook prachtig najaarsweer op dit moment, 15 graden.
    Een warme herfst groet,


  • 29 Oktober 2011 - 18:56

    Case & Ada:

    Very nice to hear of your travels.

  • 29 Oktober 2011 - 19:54

    Anneke:

    Hoi Merel
    vanavond (29okt) mn verjaardag gevierd, met heerlijke pittige pompoen
    ideetje voor als je met de Kerst langs komt? en... heerlijke zelfgerookte zalm (ik moest aan je denken.)
    je ouders en Noor waren er ook.
    veel succes met de conference meet.
    Hartelijke groet A3 en Ann

  • 30 Oktober 2011 - 17:18

    Liesbeth Koster:

    Hoi Merel,
    Zo te lezen heb je het aardig naar je zijn daar.Wat is de loopsport toch grillig.
    De ene keer loop je als een zonnetje en de andere keer moet je voor iedere meter vechten. Gelukkig ben jij een echte knokker...
    liefs Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 92941

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: