Etiquette dinner en mijn eerste Premiere! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Etiquette dinner en mijn eerste Premiere! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Etiquette dinner en mijn eerste Premiere!

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 November 2011 | Verenigde Staten, Portland

Op dinsdag 16 november hadden we met alle tweedejaars student-atleten een etiquette diner. Hier werd ons de juiste tafelmanieren geleerd voor als we in de toekomst een belangrijk zakengesprek of zelfs sollicitatie tijdens het eten hebben. Het was een viergangen-maaltijd en we begonnen met een franse uiensoep, gevolgd door een salade, risotto met kip cordon bleu en als toetje een peren chocolade taart. Een mevrouw hield een toespraak over hoe we op de juiste manier ons bestek gebruiken en op welke manier we het eten naar onze mond brengen. Voor elk gerecht is er een specifieke regel hoe je het moet eten. De soep moet van je af met een lepel opgeschept worden, nooit naar je toe. Brood breek je in een klein stukje en mag je met je handen eten. Ook mag je altijd maar een hap tegelijk nemen. Ik was een klein beetje in het voordeel omdat ik gewend ben om met mes en vork te eten. De gemiddelde Amerikaan is dat niet gewend en zal alleen de vork gebruiken. Ik moet wel toegeven dat eten terwijl je door in de gaten wordt gehouden door iemand die erop let of je wel op de juiste manier eet lichtelijk ongemakkelijk is.
Het is wel een leuk initiatief van de school om dit te organiseren voor alle atleten. Het was ook leuk omdat iedereen netjes gekleed moest komen en het eten was best lekker.

Verder ben ik voor het eerst naar een film premiere geweest. Op donderdag 17 november ben ik met een paar vriendinnen in Portland om 12 uur 's nachts naar de premiere van "Breaking Dawn" geweest. Voor degenen die deze film niet kennen, het is het vierde deel van de "Twilight" verhalen over een vampier die verliefd wordt op een mensen meisje. Het is een verfilming van een boek en is de laatste jaren ontzettend populair geworden. Vooral 13-14 jarige meisjes en moeders (sommige) zijn fan van de boeken en films. Maar goed, ik vond het gewoon leuk om een keer een premiere mee te maken.

  • 01 December 2011 - 07:04

    Tineke & Joep:

    Hoi Merel, ben ik eens de eerste die reageer. Fijn dat jij al zo goed opgevoed bent en dat je dat dinee niet echt nodig hebt om te weten hoe je moet eten. Zo te lezen heb je het nog steeds prima naar je zin en doe je leuke dingen met je vriendinnen.
    Ik ga zaterdag 3 december met ontslag in de Hoogsstraat en ga dan thuis naar de fysiotherap

  • 01 December 2011 - 07:09

    Tineke & Joep:

    Er ging duidelijk iets mis. Ik ga dus thuis naar de fysiotherapeut en ook 1x in de week zwemmen. Ik heb ook geschaatst afgelopen maandag, dit was super. De rest volgt in de mail komend weekend, zels met foto's
    Jou foto's zijn weer mooi, dat kan ook niet anders met allemaal mooie meiden.
    Groet Tineke

  • 01 December 2011 - 08:23

    Lenie:

    Hoi Merel,

    Dank zij jou mails zie ik ook hoe het laatste braking nieuws van Tineke.

    Gaaf voor Tineke, een felicitatie waard!!

    Ja die Amerikanen moeten dus les krijgen op school voor etiquette. Wij leren het thuis aan de eettafel. Zie het plaatje voor me met een dame die streng toekijkt. Veel succes de laatste dagen en we zien je snel!

  • 02 December 2011 - 10:08

    Judith:

    Het eten naar je mond toebrengen?
    Dus niet boven je bord hangen en dan naar binnen schuiven?
    Gelukkig ben je keurig netjes opgevoed en heb je al de juiste tafelmanieren.

  • 02 December 2011 - 18:04

    Gerry:

    Hallo Merel
    Het is al een poosje geleden dat ik gereageerd hebt, maar we lezen je mailtjes trouw.En het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Veel groetjes en hopelijk tot gauw.

    Ger

  • 02 December 2011 - 20:56

    Eva :

    ik ben blij dat je over 2 weken thuis bent!! ik heb ook twilight gezien en ik was echt verliefd op die film! ik heb voor je 3 dvd met 3 erste twilight. dus kan je thuis kijken.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 92794

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: