Nieuwe PR met 21 seconden! 9.38 in de 3km!!! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Nieuwe PR met 21 seconden! 9.38 in de 3km!!! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Nieuwe PR met 21 seconden! 9.38 in de 3km!!!

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Maart 2012 | Verenigde Staten, Portland

Afgelopen weekend waren we met een klein clubje naar Seattle afgereisd voor onze laatste indoor wedstrijd. Zeven meiden van het team zouden om half 2 's middags de 3km lopen. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk zenuwachtig was. Twee dagen voor de race had ik al moeite met slapen. Heel leuk was dat Ome Kees, Ries en Sandy bij de wedstrijd kwamen kijken. Voor het eerst sinds ik in de Verenigde Staten ben dat er familie bij mijn wedstrijd kwam kijken. Helaas kon tante Ada niet komen omdat ze ziek geworden was.
Mijn pr in de 3km was 9.59 en mijn doel was dat dik te verbeteren. Met hoeveel wist ik niet precies, maar ik nam mij voor dat met een tijd rond de 9.40 ik dik tevreden zou zijn. De wedstrijd ging echt super. Het veld spreidde zich al snel uit zodat er genoeg loopruimte was en het niet ene grote dot vechtende meiden was. Uiteindelijk kwam ik met een tijd van 9.38 over de finish wat mij een pr van 21 seconden opleverde! Ook sta ik nu met mijn tijd op een derde plek in de ranglijst (aller tijden) van de "University of Portland." Dit was een mooie afsluiting van het indoorseizoen. De coach was ook dik tevreden en trots want 6 van de 7 meiden liep een dik persoonlijk record (PR).
Na de wedstrijd ging ik samen met Ome Case, Ries en Sandy wat drinken in de omgeving van de Universiteit. Het was heerlijk weer en we konden zelfs lekker buiten zitten. Drie keer raden waar we een "bak" koffie gingen drinken? Starbucks! Nu was het wel een hele mooie en grote Starbucks en zoals ik al zei konden we lekker buiten zitten. Met een lekkere plak pompoenbrood voor mij, appelfritter voor Ome Kees en een (reusachtig) Chocolade koekje voor Ries en Sandy, hebben we lekker gekletst. Na de koffie hebben we nog wat rondgelopen en heb ik samen met Ome Kees "Frozen Yogurt" gehaald. "Frozen Yogurt" is ijs op basis van yoghurt en er zijn allerlei verschillende smaken. Je kan zelf je bak met ijs vullen en dan kan je kiezen uit honderden verschillende toppings. Je bak met ijs wordt gewogen en je betaald per pond. Heerlijk! Mijn dag was helemaal goed. Om half 6 's avonds nam ik de trein vanuit Seattle terug naar Portland. Het was een 3.5 uur lange reis, maar de trein was heel comfortabel. Het was nog beter dan de Thalys. Waarschijnlijk neem ik over een paar weken de trein van Portland naar Bellingham om Ome Kees en Tante Ada voor wat langer op te zoeken. Waarschijnlijk rond Pasen.

Helaas werd ik zondag na de wedstrijd behoorlijk ziek. Maar ach, dat geeft mij tijd om wat op mijn blog te schrijven!

PS. Voor degenen die het leuk vinden, de wedstrijd is gefilmd en kan gevonden worden op deze website: http://www.flotrack.org/coverage/248053-2012-UW-Final-Qualifier/video/615775-W-3k-H02-Aisling-Cuffe-907-Meet-Record

  • 05 Maart 2012 - 20:52

    Marieke:

    Hai Merel leuk weer van je te horen en wat een prestatie ook, goed hoor zo'n pr. Vast fijn om te merken dat er nog steeds meer uit jezelf te halen is.
    Fijn ook dat je oom (oud oom toch?) en zijn kinderne zijn komen kijken, toch een stukje thuis daar.
    K ga zo kijken naar t filmpje, ben benieuwd.
    Tot mails maar weer.
    Groetjes Marieke

  • 06 Maart 2012 - 07:46

    Lenie En Arne:

    Hi Merel,

    Gefeliciteerd met je prestatie. Wat een leuke foto,s van jou en oom Cees en wat gezellig als je ze gaat opzoeken.
    Heb je toch familie in de buurt!
    Nog andere nichten daar ook hè van Tante Gery Voskuilen.
    Misschien ontmoet je die ook nog wel.

    Beterschap in iedere geval.

    Hier begint de lente bijna.

  • 06 Maart 2012 - 13:03

    Judith:

    Wat goed gedaan!
    Zo te zien houdt Ome Kees ook wel van een ijs(je).
    Heb je het ijsartikel nog van me ontvangen?

  • 06 Maart 2012 - 13:53

    Judith:

    Ik heb het filmpje gezien.
    Handig dat je die witte kniekousen draagt, dan kan ik je goed volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 92822

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: