Uitputtingsslag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Uitputtingsslag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Uitputtingsslag

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 September 2012 | Verenigde Staten, Portland

De reis en de wedstrijd was letterlijk een uitputtingsslag. De reis naar Toledo was ronduit een drama. Onze vlucht naar San Franscisco was vertraagd waardoor we onze vlucht vanuit San Fransisco naar Cleveland hadden gemist. Ian had onze vlucht omgeboekt en we zouden via Houston, Texas (nog een overstap) naar Cleveland vliegen. De vlucht naar Houston duurde al bijna 4 uur gevolgd door een vlucht naar Cleveland van iets meer dan 3 uur. Eindelijk in Cleveland aangekomen moesten we nog is 2 uur naar Toledo reizen. Niet bepaald ideale omstandigheden voor een wedstrijd. Vanwege het tijdverschil kwamen we om kwart 1 midden in de nacht in Toledo aan.
We hadden wel heel vrijdag om bij te komen maar voor mij was dat niet genoeg. Om 18.00uur 's avonds was de start en het ging absoluut niet goed. Ik was sowieso al vermoeid van de reis en had vanwege de zenuwen niet even wat kunnen slapen overdag. De meeste andere meiden hadden dit wel gedaan. Slim. Helaas was ik ook nog eens over de top zenuwachtig waardoor ik zo'n beetje al mijn energie al verspild had terwijl de wedstrijd nog niet eens van start was gegaan. Dus..de wedstrijd ging slecht. Ik kon mijzelf nog maar net over de finish lijn slepen. Ik was behoorlijk van streek maar zie het nu als een mooi leermoment. Waarom moet ik dan toch ook zo'n zenuw leier zijn (zals mijn vader mij noemde). De meeste andere meiden van het team hadden ondanks de reis toch nog een goede wedstrijd. Als een team had onze coach gehoopt dat we het beter hadden gedaan maar het bleek dat de meeste andere teams beter waren dan we dachten en onder de omstandigheden hebben we het absoluut niet slecht gedaan.
De terugreis deed mij helaas ook niet bepaald goed. Toledo, Ohio is echt niet gemakkelijk te bereiken vanuit Portland. Nu heb ik 4 dagen rust en dan gaan we er weer op uit naar Minneapolis, Minnesota. De wedstrijd is dit keer op zaterdag en het is een 6km. Gelukkig gaan we op donderdag al weg waardoor we heel vrijdag hebben om bij te komen. Hopelijk gaat het volgende week wat beter en zo niet..ach ja..jammer dan.

Ik laat snel weer wat van mij horen!

  • 24 September 2012 - 07:56

    Tineke :

    Jammer dat het allemaal zo tegen zat en dat de vermoeidheid zo'n sta in de weg was.
    Je zegt zelf dat het weer een leermoment was, dus volgende week gaat het goed. Succes met je studie en de sport
    Tineke & Joep

  • 24 September 2012 - 13:49

    Judith:

    Volgende keer beter :-)
    Reizen is sowieso vermoeiend, als je dan nog eens een eind moet gaan hardlopen....

    Succes voor de volgende wedstrijd.

  • 24 September 2012 - 19:07

    Liesbeth:

    Hoi Merel,
    Het leven van een atleet gaat niet altijd over rozen. Kop op meid nieuwe ronden nieuwe kansen.
    Vergeet niet te genieten van de mooie dingen om je heen.
    liefs Liesbeth Koster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 92782

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: