Alweer veel te lang geleden - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Alweer veel te lang geleden - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Alweer veel te lang geleden

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Portland

Het is alweer veel te lang geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Misschien beginnen sommigen zich al af te vragen of het allemaal wel goed gaat hier. Ja alles gaat goed (met "ups" and downs"). Allereerst de downs. De wedstrijden gaan niet bijzonder goed dit semester. Helaas. Slechts een week na mijn eerste cross in Toledo, Ohio gingen we naar Minneapolis in Minnesota. Helaas ging ook deze wedstrijd niet goed. Ik was bang dat het weer niet goed zou gaan en tja als je dat van te voren al denkt is de kans groot dat het ook niet goed gaat. Het is gek eigenlijk dat een wedstrijd waarin je alleen maar zo hard moet lopen als je kan, meer niet, iemand zo ongelofelijk zenuwachtig kan maken. Maar goed, ik zal niet al te veel doorgaan over de psychologie van het hardlopen.

Twee weken na Minnesota deed ik mee aan een kleinere, lokale wedstrijd hier in Portland en die ging wel goed. Ik liep een goede tijd en kwam als eerste over de finish. Waarom kan ik dat niet op de grote wedstrijden dit semester? Ik was sowieso meer ontspannen, onder andere doordat Nora was aangekomen die avond daarvoor! Na een lange vlucht over zee, helemaal alleen, kwam ze in Portland aan. Die avond kon ze gelijk kennismaken met een groot aantal meiden van het team omdat ze allemaal in ons huis een film aan het kijken waren. De rest van de week heb ik mijn best gedaan om Noor zo veel mogelijk van de omgeving te laten zien en ervaren. We zijn veel de stad ingeweest, sushi and Frozen Yogurt hebben gegeten en gewinkeld. Ook zijn we naar "Multnomah Falls" geweest. Dit is een bekende waterval in een prachtig natuurgebied van Oregon. Aan het einde van de week zijn we nog naar een "Pumpkin Patch" geweest. Dit is een festiviteit rondom "Halloween" waar veel mensen naartoe komen om een pompoen uit te zoeken in het veld. Je wordt via een kar met een hoop andere mensen het veld ingereden en daar kan je op jacht naar de perfecte pompoen. Verder is er ook een supermarkt waar je allerlei verse en lokale groenten kan kopen. 's Avonds kan je naar het "Haunted Maize." Dit is in plaats van een spookhuis een spook maisveld. Vorig jaar zijn we daar met het team naartoe geweest.
De week was letterlijk omgevlogen en het was heerlijk om Noor hier een weekje bij mij te hebben.
In de herfstvakantie had ik letterlijk niks te doen voor school. Helaas werd ik overladen met werk zodra school weer begon. Het helpt ook niet als je denkt dat je een examen heb op donderdag maar het blijkt dinsdag te zijn.
Het wonen hier is nog steeds heerlijk. Ik heb het onzettend naar mijn zin in mijn huis en ondanks de drukte van school heb ik nog steeds tijd voor andere leuke dingen. School gaat ook nog steeds goed en mijn lessen zijn interessant. Dus naast de minder leuke hardloop ervaringen zijn er genoeg leuke andere dingen en ervaringen die het weer een beetje goed maken. Afgelopen weekend hadden we een groot Halloween feest gegeven in ons huis. Dat was ontzettend leuk en zo'n beetje alle meiden van het team waren verkleed als een speelkaart. Ik was klaver 3. Zo'n feest geven is leuk totdat je de enorme bende moet opruimen de volgende ochtend. En dat is echt heeeeel veel werk na een feest met zo'n 70 studenten over de vloer.
Ik zal snel weer wat van mij laten horen. Belooft.

  • 31 Oktober 2012 - 09:38

    Judith:

    Noor was erg enthousiast over haar week in Portland, de foto's heb ik op fb kunnen zien. Zag er allemaal erg gezellig uit. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Liefs Judith

  • 31 Oktober 2012 - 16:36

    Gerry:

    Hoi Merel

    Leuk om weer wat van je te horen, en dat het goed met je gaat.
    Al wil je wel dat het lopen wat beter gaat.
    Maar zo is er altijd wat te wensen

    veel groetjes Ger

  • 31 Oktober 2012 - 18:39

    Lenie:

    Hi Merel, goed te horen dat je zo hebt genoten met Noor. Dat lopen komt ook wel weer. Je kunt niet altijd aan de top staan. Goed dat je de andere zaken in Amerika zo kan waarderen.
    Moet wel een beetje aan " Criminal Minds " denken als ik aan jullie denk in een maisveld..... Brrrr .

    Ik ga ook lekker reizen voor mijn werk. eeen weekje Stockholm en vier dagen Monaco. Zwaar hè!

    Tot met de kerst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 92831

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: