Laatste vrije dag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Laatste vrije dag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Laatste vrije dag

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Januari 2013 | Verenigde Staten, Portland

Vandaag was mijn laatste vrije dag. Morgenochtend begint de dag met ochtend training om half 8 's ochtends en dan gelijk door naar de eerste les: "mystics of Medieval Christianitiy". Naar die training kijk ik niet bijzonder naar uit zeker niet omdat het nu behoorlijk koud is hier. Het is wel weer even wennen om in een koud studentenhuis te wonen nadat ik heerlijk drie weken in een warm huis was. Nu is dat niet meer vanzelfsprekend en is de kou een klap in het gezicht. Vanochtend werd ik wakker in een 10 graden koud huis en dat maakt het toch wel heel moeilijk om uit bed te komen. Sterker nog het maakt het moeilijk om te bewegen in bed, want de rest van het bed is koud.
Ik had allerlei lekkernijen meegenomen uit Nederland, onder andere kaas, hagelslag, bonbons en drop. Zo'n beetje alles is al op. Ook had ik voor mijzelf pannenkoekenmeel, nasi kruiden, ontbijtkoek en eierkoeken meegesmokkeld in mijn koffer. Het is niet langer een eenvoudige snack voor onderweg meer, maar gelukkig deden ze niet moeilijk bij de douane. Ik zag er veel te onschuldig uit om de moeite te nemen de koffer helemaal door te spitten. Nu staat er binnenkort dus een heerlijk nasi maaltijd op tafel en kunnen er veel pannenkoeken gebakken worden.
Gister heb ik voor het eerst met de Car2Go gereden. Het is absoluut geen auto met Amerikaans formaat, sterker nog het is de kleinste auto die bestaat: de Smart! Het was heel leuk om weer wat rond te kunnen rijden. Het is geweldig dat Car2Go, een nadeel, mensen pikken voortdurend mijn auto in. Ik was naar Portland gereden, geparkeerd en naar de winkel gegaan. Dit alles duurde misschien 20 a 25 minuten. Nu was ik bijna terug bij mijn auto, letterlijk 10 meter ervandaan, komt er een man een gebouw uit en stapt "mijn" car2go in. Tja, toen ik moest ik op zoek naar een andere auto. Uiteindelijk had ik, na een flinke wandeling door de stad, weer een car2go gevonden en kon ik ermee naar huis rijden. Tenminste, eerst moest ik een tankstation vinden omdat er bijna geen benzine meer in deze auto zat. Gelukkig hoef je niet voor de benzine te betalen en word je er zelfs voor beloond met 20 dollar rijgeld. Eenmaal terug op de campus had ik mijn autootje bij mijn huis geparkeerd, maar toen kreeg ik de achterklep niet goed dicht. Het duurde zeker 10 minuten om hem terug te krijgen en dat terwijl je per minuut betaald, dus heb ik 10 minuten voor niks betaald. Kortom, allemaal leuk en aardig dat car2go, maar ik moet het dus wel nog wat beter onder de knie krijgen.

  • 14 Januari 2013 - 08:18

    Lenie Voskuilen:

    Hi Merel,

    HA, HA HA.
    Geweldig een smart. Weten ze toch wat klein is. Was al benieuwd naar je eerste ervaring. Wat kost het eigenlijk. Ben ik razend benieuwd naar.

    Hebben ze geen centrale verwarming in USA?
    Hier is het ook koud aan het worden en hopen we de schaatsen op natuurijs onder te kunnen binden deze week. In de Lier is de eerste natuurwandeling op een skeelerbaan. Ede blijft helaas een beetje achter. Het is te warm nog overdag.

    Succes met je eerste schooldag!

    groet,

    Lenie.

  • 14 Januari 2013 - 14:34

    Marieke:

    Heeej Merel, Berichtje vanuit Bandung. Moest erg lachen om je smart verhaal. Beetje gniffelen over de kou. Hier s nachts 24 graden ook niet alles. Haha maar k leef mee hoor. Xxx Mrieke

  • 14 Januari 2013 - 15:51

    Tineke :

    Hoi Merel
    Sluit me helemaal aan bij mijn tweeling zus. Lijken we soms toch meer op elkaar dan we denken. Ben ook aan het duimen voor een mooie natuur ijsbaan. Er staat hier ook sneeuw op het programma, maar hopelijk blijft dat wat zuidelijker van ons. Het zal niet de eerste keer zijn dat sneeuw op het ijs de aangroei belemmerd.
    Succes met de studie en zet de kachel maar snel wat hoger.
    Tineke

  • 14 Januari 2013 - 21:41

    Noor:

    Spannend smartverhaal! Ik snap alleen niet wat je terug moest krijgen toen je de achterklep niet dicht kreeg??

    Xx

  • 15 Januari 2013 - 08:24

    Judith:

    Hoi Merel, de volgende keer je auto verstoppen, onder een laken ofzo. Dat lukt wel met een Smart.
    Het is nu dinsdag 08.15 uur en ben weer thuis. Nadat ik mijn auto onder de sneeuw vandaan heb gegraven (er ligt echt veel) en 35 min in de file heb gestaan ben ik weer thuis. Er is geen doorkomen aan, er staat 20 km file naar Den Haag, het lukt sowieso niet om Waddinxveen uit te komen.
    Ik neem een dag vrij en ga lekker van de sneeuw genieten, foto's maken voor het jaarboek 2013.

    Geniet van de nasi en de pannenkoeken.

    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: