Studentenleven - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Studentenleven - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Studentenleven

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 September 2013 | Verenigde Staten, Portland

Ik zit al in mijn derde week van school en het is al gelijk lekker druk. Dit semester moet ik mijn Senior Project/Thesis doen. Ik twijfel tussen een vergelijkend onderzoek tussen Nederland en de VS in de houding naar seksualiteit of een vergelijking in leven, gezondheid en ziektekostenverzekering. Ik zag een interessante documentaire waarin de VS en Nederland werd vergeleken in hun houding naar seks. Waar of niet waar, volgens de documentaire maker is seks een alledaags onderwerp en dat families zelfs met avondeten over praten. Er was een familie die aangaf dat dit een normaal alledaags onderwerp is, maar ik denk niet dat dit representatief is voor heel Nederland. Toch is het waar dat er in Nederland makkelijker over gepraat word dan in de Verenigde Staten. In de VS is het echt een taboe onderwerp, zowel in de familie, op school en in de kerk. Blijkbaar heeft de VS wel het hoogst aantal abortussen en tienerzwangerschappen. Met dit project zal ik het komende semester het meest mee bezig zijn. Mijn andere vakken zijn heel interessant en vereisen, gelukkig, niet te veel werk.
Verder gaat het allemaal zijn gangetje. Ik kan nog steeds niet met het team meetrainen maar er zit wel veel vooruitgaan in mijn training. Ik loop nu drie keer per week, deze week 45 minuten! En ik ga drie ik per week naar het zwembad om te "aguajoggen." Sinds ik weer ben gaan hardlopen zijn mijn klachten gelukkig niet verergerd, maar gaat het zelfs, heel langzaam, steeds beter. Misschien dat ik volgende week een keer met het team mee kan trainen. Nu heb ik verder geen haast, want wedstrijden zitten er dit semester toch niet in. Aan de ene kant vind ik het heerlijk, want kan ik lekker de "normale" student uithangen en in mijn eigen tijd trainen. Zaterdag ga ik voor het eerst naar Seattle. We vertrekken vroeg in de ochtend en komen 's avonds laat weer terug. Overdag kunnen we de stad in en als het te warm is gaan we lekker aan het water zitten en zwemmen. Heerlijk dat ik nu tijd heb voor dit soort dingen.

  • 11 September 2013 - 17:47

    Tineke:

    Hoi Merel,
    Fijn om te lezen dat je echt kan genieten van het studente leven. Goed van je dat je het rustig aandoet met het trainen en echt in een opbouw zit. Leuke dag zaterdag
    Joep en Tineke

  • 12 September 2013 - 07:05

    Anneke:

    Hoi Merel
    Prettig te horen dat er iets verbetering is, gebruik je de glucosamine en de curcuma nog?
    XANN

  • 12 September 2013 - 19:08

    Judith:

    Hoi Merel, leuk om weer iets van je te horen (lezen). En fijn dat het de goede kant op gaat.
    Interessant die documentaire, vraag me af hoeveel nederlanders er zijn geintervieuwd.
    Fijne dag zaterdag.
    Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 92790

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: