Paasweekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen vrijdag zijn we we weer naar Virginia afgerezen. Deze keer naar Harrisonburg. De reis was gelukkig iets korter dan vorige week. In plaats van 8 uur was het nu 6 uur rijden. Een subtiel verschil. Ook kwamen we op een betere tijd aan in het hotel en hadden we de rest van avond lekker tijd om te relaxen. De weersvoorspellingen voor de volgende dag waren niet zo goed. Er zou veel kans op regen en onweer zijn, maar het viel allemaal reuze mee. Er stond alleen wel een flinke prak wind. Ik liep pas om 3 uur 's middags, dus het was weer is lang wachten voor ik aan de beurt was. Ik liep de 3000m en ik was behoorlijk zenuwachtig. Ik weet niet goed waarom. Kort na de start voeldde ik al dat het een zware wedstrijd zou worden. Mijn benen voelden zwaar en ik was niet in vorm. De eerste paar rondes liep ik (met moeite) nog op een goed tempo, maar met nog drie rondes te gaan liep ik tegen een muur. Het tankje was leeg en ik moest echt knokken om de finish te halen. Net over de finish konden ze mij van de baan opschrapen. Ach ja, niet elke wedstrijd kan een super wedstrijd zijn. 'Time to go home' zullen we maar zeggen. Maar wie weet gaat de volgende wedstrijd wel weer een stuk beter.
Gelukkig stopten we op de terugweg in een gebied met veel keus uit restauranten en hoefden we niet gedwongen 'fast food' te eten. Dat maakte mijn dag weer een beetje goed.

Vandaag was het Pasen en Michele had mij uitgenodigd om de dag bij haar opa en oma door te brengen. Haar ouders en oom waren er ook en 's avonds hadden we met zijn allen een paasdiner. We aten zoete aardappelen, ham uit de oven, lasagna (met heeeeeeeeeeel veel kaas), bonen en ananasbrood. Als toetje hadden we de geliefde 'cheesecake.' Net als thuis dineren ze hier dus ook met de familie op de feestdagen. Het verschil met thuis is wel dat deze familie alle televisies in huis keihard aan laten staan en dat ze gerust zomaar van tafel lopen en weer voor de tv gaan zitten. Iets later komen ze dan weer aan tafel. Dit verschilt waarschijnlijk wel per familie.
In een van mijn vorige verslagen heb ik verteld dat Michele's vader een jager is en dat hij alle zelfgeschote dierenkoppen in huis aan de muur heeft hangen. Nou vandaag heb ik zijn broer leren kennen en hij is een nog grotere jager. Hij vond het ook erg interessant om erover te vertellen en ik heb naar een hoop foto's gekeken van hem en een net geschoten bloedig hert. Was ontzettend fijn om te zien zo voor het eten. Na het eten werd er voorgesteld om mij zijn huis te laten zien zodat ik zijn geschoten dieren in het echt kon zien. Naja zo'n aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan. Nu moet ik zeggen dat de koppen die daar aan de muur hingen wel heel indrukwekkend waren. Hij had wat hertenkoppen, een zwarte beer, maar ook een eland en een Amerikaans eland (er is een verschil tussen die twee). Zijn huis was ontzettend kaal en dan hangen er overal dierenkoppen aan de muur. Klein beetje verontrustend. Ik geloof niet dat ik in zo'n huis zou kunnen wonen, maarja ik ben dan ook geen jager. In de kelder stond ook een enorme kluis en drie keer raden wat daar inzat. Allerlei verschillende wapens! Hij maakt zijn wapens zelf en gebruikt ze bij het jagen. Daarnaast heeft hij ook andere wapens die niet zelf gemaakt zijn. Ik vroeg of je een vergunning nodig heb om je eigen wapens te maken en vervolgens te gebruiken, maar volgens hem hoeft dat niet. Sterker nog hij maakt ze ook in opdracht voor mensen. Toch wel bizar die wapenwetten in de VS Ik heb een hele toer door zijn werkplaats gekregen en weet nu alles over wapens en hoe je ze moet maken.
We werden weer opgepikt door Michele's ouders en terug naar de campus gebracht.

Al met al dus weer een heel interessant weekend. Nu moet ik deze week nog even wat studeren en tentamens afleggen en dan vrijdag 29 april zit het schooljaar er voor mij op. Gelukkig gaan de temperaturen wat omhoog deze week en dat mag eingelijk ook wel is. Ik hoorde dat het weer in Nederland geweldig is en owee als het dat niet meer het geval is zodra ik terugkom, want het wordt dan wel iets warmer hier maar de regen en onweer is nog niet afgelopen. Nou ik laat jullie weten hoe het afloopt met de tentamens en eventuele andere bijzonderheden.

  • 25 April 2011 - 07:06

    Lenie En Arne:

    Hi Merel,
    Wat een geweldig verhaal over die dieren en wapens. Niet te geloven. Ik zou er zelf een beetje bang van worden van al die dode dieren die de hele dag de kamer rond kijken. Wat heeft men toch een andere beleving over dit soort dingen. Ook de wapens en de trots hierover.

    Hier is het inderdaad heerlijk weer.
    We eten s' morgens en s' avonds buiten en gisterenavond heb ik tot twaalf uur buiten gezeten met een kaars en een boek. Ongekend.
    Vrijdag gaan we met zijn allen op vakantie, helaas zonder Tineke en Joep en jou.

    Veel liefs en we zien je weer gauw in mei.
    Liefs en veel succes met je tentamens.


  • 25 April 2011 - 08:21

    Aart En Annette:

    Vrolijk Pasen???????
    Getver....Merel, al die koppen!!!!
    Waar moet je kijken , niet?
    Heel apart en jahhhhh een mens heeft zo zijn hobbies!

    Wij genieten van het weer en de "paaseieren! ".
    gelukkig gaat het met tineke iedere dag een stukje beter.......
    Jij een goeie 2e paasdag en tot mails, liefs
    Aart en Annette

  • 25 April 2011 - 08:21

    Aart En Annette:

    Vrolijk Pasen???????
    Getver....Merel, al die koppen!!!!
    Waar moet je kijken , niet?
    Heel apart en jahhhhh een mens heeft zo zijn hobbies!

    Wij genieten van het weer en de "paaseieren! ".
    gelukkig gaat het met tineke iedere dag een stukje beter.......
    Jij een goeie 2e paasdag en tot mails, liefs
    Aart en Annette

  • 25 April 2011 - 13:33

    Judith:

    Hoi Merel, jij ziet er toch niet uit als iemand die geinteresseerd is in wapens en dode opgezette dieren.
    Wat een hobbie!
    Wij hebben gisteren van een paasdiner
    genoten met 2 oma´s (van Steenbergen en Voskuilen). Het was erg gezellig en lekker.
    Liefs Judith

  • 27 April 2011 - 19:13

    Aart:

    Hoi Merel,
    Zo te lezen heb je lekker gegeten en vooal een leuke rondleiding gahad.
    Die wapens zijn mooie exemplaren en knap dat hij ze zelf maakt. Helaas mag dat niet zomaar in Nederland, maar er zijn nog wel echte wapenmakers in Nederland.
    Zelf vind ik dat schieten erg leuk, alleen niet op dieren dat geeft geen voldoening want je bent als schutter geen partij voor die dieren.
    Maar die enkelschots wapens zou je ook voor de schietsport kunnen gebruiken dus smokkel er maar een mee in Mei. Geintje :-)))))
    Fijn dat je volgende maand weer naar huis kom en misschien kunnen jullie een keer naar Zeeland komen.
    Groetjes,
    Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 92764

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: