Verrassing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Verrassing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Verrassing

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hier even een kort berichtje over de wedstrijd van vandaag. Vandaag was de eerste dag van de NEC Championships. Zoals ik verteld heb in mijn vorige blog zou ik de 10km en de 5km lopen. De 10km zit achter de rug. Het ging verrassend goed. Het was mijn allereerste 10km ooit en ik heb mij direct gekwalificeerd voor de ECAC's van volgende week. Eerder naar huis komen zit er dus definitief niet meer in. Ik hoop stiekem wel dat ik mij ook kwalificeer voor de 5km morgen, want ik zou liever de 5 doen dan de 10, maar ik ga sowieso! De ECAC's is bij Princeton University in New Jersey en dat schijnt een ontzettend mooie universiteit te zijn dus heb er zin in. Mijn tijd in de 10 was trouwens 37.19 en het limiet voor de ECAC's was 37.40, dus ik heb het ruim gehaald.
Gelukkig vertrekken we volgende week vrijdagochtend al, dus hoef ik maar vier dagen mij zien te vermaken. Voor maandag heb ik al een plan. 's Avonds ga ik samen met een meisje van het team, die hier nog een tijdje blijft vanwege werk, naar een honkbalwedstrijd in Pittsburgh. Er is een enorm stadion in Pittsburgh en ik heb nog nooit eerder een honkbalwedstrijd gezien, dus ben benieuwd. Verder gaan we ook met alle atleten die zich gekwalificeerd hebben bij coach Smith barbequen. Ik sla mij er wel doorheen dus deze laatste week.

Ik heb nog een paar foto's van mij en de laatste dagen met mijn kamergenoot toegevoegd.

• 08 Mei 2011 - 07:08

Noortje:

Veel succes vandaag met de vijf kilometer!

• 08 Mei 2011 - 07:16

Lenie:

Gefeliciteerd met je eerste kwalificatie en succes met de volgende. We zijn super trots. Je keelpijn is blijkbaar niet tot last geweest.
    Tot snel

• 08 Mei 2011 - 07:19