Nog twee weken! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Nog twee weken! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Nog twee weken!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Over precies twee weken ben ik weer terug in Nederland! Het is echt niet te geloven hoe snel het jaar is gegaan. Vooral het tweede semester is echt omgevlogen. Het eerste semester ging duurde voor mijn gevoel langer omdat nog aan alles moest wennen en nog niet zoveel mensen kende. Dit is de laatste week dat ik tijd kan doorbrengen met mijn vrienden hier, want volgende week vertrekt iedereen naar huis en ik moet dan hoogstwaarschijnlijk nog een volle week blijven. Dit weekend is de outdoor Conference Meet in Long Branch, New Jersey. Het hangt van deze wedstrijd af of ik naar de ECAC's kan die week daarop. Ik hoop dat ik mij kan qualificeren voor de 5km. Ik moet 17.16 lopen en mijn pr is 17.17.02, dus ik zit er slechts een halve seconde vanaf. Met goede omstandigheden moet het er zeker inzitten. Er zijn wel twee keerzijdes en dat is het feit dat ik de 10km loop die dag ervoor en dat ik een vervelende zwelling in mijn keel heb.Ik ben verder niet heel ziek gelukkig, maar het is vervelend. Dus het wordt nog interessant. Ik heb ook nog nooit een 10km op de baan gelopen en ten ik moet mij inhouden in de 10 en proberen mijn krachten te sparen voor de 5, maarja ik heb altijd moeite om mij in te houden voor een wedstrijd. Het zal dus nog wel is een zwaar weekend kunnen worden. Gelukkig lopen we de 10km al vroeg in de ochtend en is de 5km pas later in de middag die dag erna. Ook mogen we direct na de 10km weer terug naar het hotel en daar de rest van de dag relaxen.

Het is op het moment heel doods op de campus. Zo'n beetje 99% van alles studenten is naar huis. Alleen de atleten en enkele buitenlandse studenten zijn er nog. School heb ik vorige week al afgesloten, dus we hebben een hoop vrije tijd. Dat is wel leuk want nu kan ik de laatste week nog een hoop leuke dingen doen met vrienden voordat iedereen naar huis gaat. Ik ben al een paar keer uit eten geweest en vandaag gaan we nog naar de film. Verder gaan we morgen met het hele team naar de dierentuin van Pittsburgh. Hopelijk zit het weer een beetje mee, want tot nu toe zit het dus echt NIET mee. Vandaag ook weer helemaal door en door nat geregent tijdens de training. Donderdag gaan we met alle meiden van het team barbequen als een soort afscheidsfeestje.

Dan maandagochtend moet ik definitief afscheid nemen van iedereen. Nog een weekje doorbikkelen en dan kan ik naar huis! Er vanuitgaande dat ik mij kwalificeer. Zoniet, nou wie weet ben ik dan wel ietsjes eerder thuis dan verwacht. Maar goed, ik wacht het allemaal maar af. 'Play each day by ear' zoals de Amerikanen het noemen. Vanavond ga ik lekker naar de film 'the Source Code.'

  • 04 Mei 2011 - 07:18

    Judith:

    Meid, hou nog even vol en voor je het weet zit je in zonnig Nederland.
    Morgen gaan Marc en ik nog een dag naar Veere, Eva en de rest opzoeken.
    Ik heb Eva al meer dan een week niet gezien want ik was met Caroline op (het niet altijd) zonnige Samos.
    Succes en hou je taai.
    Liefs Judith

  • 06 Mei 2011 - 09:44

    Caroline:

    Hoi, succes dit weekend!!!!!!
    Geniet van de laatste dagen.
    Tot gauw, liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: