Mooie afsluiter - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Mooie afsluiter - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Mooie afsluiter

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gistermiddag kwamen we aan in ons luxe hotel vlakbij Princeton University. Omdat ik de 10 km vrijdag al moest lopen vertrokken we donderdagmiddag al. Van donderdag op vrijdag verbleven we in een leuk stadje, Carlisle.
's Avonds om half 7 vertrokken we naar de baan en alle andere 13 atleten kwamen mee om mij aan te moedigen, dus ik had een grote support groep. De serie voor de 10km was behoorlijk groot, zo'n dertig meisjes. Mijn coach had gezegd niet te hard van start te gaan en achterin de groep te beginnen. Met 25 rondjes kan je dat wel riskeren. Al direct na de start voelde ik dat mijn benen heel goed zaten en het lopen ging heel gemakkelijk. De groep brak uiteen in twee groepen. De kopgroep liep zo'n 50 meter voor de tweede groep en ik liep in de kop van de tweede groep. Op een gegeven moment konden ik en twee andere meisjes ons losbreken van de groep en op hetzelfde moment begon de kopgroep uiteen te vallen. Een voor een haalde we de meisjes van de kopgroep in. Met nog acht a negen rondes te gaan besloot ik het tempo omhoog te gooien en ik liep weg van iedereen waar ik op dat moment mee liep. In de laatste paar rondes had ik nog bijna vijf meisjes ingehaald en ik finishte in een tijd van 36.29. Dat is bijna een minuut sneller dan vorige week. Overal finishte ik als 7e over de finish, dus ik heb mij zoals mijn coach het wilde vanaf de start omhoog gewerkt. Omdat ik in de top 10 finishte krijg ik vandaag nog een certificaat. Deze 10km was dus absoluut een mooie afsluiter van het jaar. Na de wedstrijd moest ik nog steeds avondeten en vlakbij het hotel is er een 'food court.' Helaas was het gesloten, maar ik zag mensen binnen dus heb net zolang op het raam geklopt tot ze open voor mij deden. Ik had het voor elkaar gekregen dat de italiaan nog een spaghetti met tomatensaus voor mij maakte.
Het hotel waar we verbleven is ontzettend luxe en rondom het hotel is een soort winkelgebied en een grote 'spa.' Nu ik lekker klaar ben met de wedstrijd kan ik de rest van het weekend lekker relaxen en zwemmen, want ja we hebben een zwembad in ons hotel. Ook ga ik vanmiddag nog een paar uurtjes naar de wedstrijd bij mijn teamgenoten kijken. Princeton University is een ontzettend mooie universiteit dus het is ook leuk om daar wat rond te kijken.

En dan over twee nachtjes is zover. Maandag om half vijf vertrek richting Nederland!

  • 14 Mei 2011 - 14:05

    Marieke H:

    Idd een hele mooie afsluiter, als ik t zo terug bedenkt sowiso een mooi jaar voor je geweest.
    Geniet maar ff van de luxe en t vooruitzicht van een hele poos in Nederland zijn.
    Verheugen wij ons op je terugkeer.

    xxxMrieke

  • 14 Mei 2011 - 14:49

    Lenie En Arne:

    Gefeliciteerd Merel, een prachtige afsluilting van een super succesvol jaar. Gezellig dat we je snel weer zien.
    Rest mij om je een laatste fijne zondag te wensen in Amerika en een veilige terugreis.
    Tot in Boskoop.

  • 14 Mei 2011 - 19:28

    Gerry:

    Hallo Merel
    gefeliciteerd dat heb je goed gedaan
    en nu genieten van de vakantie,
    een goede reis en hopelijk tot kijk
    groeten Ger

  • 14 Mei 2011 - 21:04

    Aart En Annette:

    Geweldig leuk om je verslagen te lezen. meestal reageert Annette, maar nu ik een keer. Prachtig prestatie weer en een fraaie tijd. Volgende week naar huis heb ik begrepen en we hopen je dan snel een life te zien en je verhale te horen.

    Groet Aart en Annette

  • 15 Mei 2011 - 14:00

    Judith:

    Goed gedaan, gefeliciteerd. Coach S zal het wel erg jammer vinden dat je volgend seizoen niet terug komt.
    Goeie reis terug en tot volgende week.
    Oma kijkt al naar je uit.
    Groetjes Judith

  • 15 Mei 2011 - 18:56

    Heleen En Aart:

    Hallo Merel, gefeliciteerd geweldig gelopen. en nu maar lekker naar huis komen.
    je komt met de hele bups uit Boskoop toch wel een keer naar Zeeland, gaan we weer lekker buiten eten.
    Goede reis en tot volgende week.
    Groetjes, Heleen en Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: