Oef - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Oef - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Oef

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een 5km en een 10km wedstrijd in een weekend is toch niet echt een aanrader. Gistermiddag om drie ging ik van start in de vijf. De eerste helft ging lekker en ik kon het tempo nog goed bijbenen, maar toen BAM! Het was alsof ik vol tegen een muur aanliep. Met nog 7 rondes (zo'n 3km) te gaan was het tankje leeg. Daarnaast was het ook heel warm geworden, zo'n rond de 25 graden dus dat was ook niet ideaal. Uiteindelijk ben ik toch nog als vierde gefinished in een tijd van 17.48. Als de 5km de eerste wedstrijd was geweest in plaats van de 10km dan zou ik het limiet denk ik wel gehaald hebben. Maar goed, nu heb ik het limiet voor de 10 gehaald en kan ik dus alsnog naar de ECAC's. We vertrekken donderdagmiddag al, omdat ik vrijdagavond al moet lopen. Dat is wel al heel snel, maar ook wel fijn want dan ben ik als eerste klaar en kan daarna lekker achteruitzitten en de rest van het weekend relaxen.
De terugweg gister was weer minst fijne gedeelte van het weekend en dat is misschien nog zacht uitgedrukt. De eerste helft van reis ging nog goed, maar toen werden we opeens aangehouden door een politie agent en moest de buschauffeur langs de snelweg stoppen. Blijkbaar had de bus geen lichten meer en konden we niet verder reizen. Gelukkig hadden we dit keer twee bussen, een jongens en meisjesbus. De bus met alle jongens was ons nog niet gepasseerd. Alle spullen werden overgeplaatst naar de andere bus en na een uur in een proppie volle bus konden we weer verder reizen. Het was onderhand al middernacht en omdat de bus zo vol was (sommige mensen moesten in het gangpad zitten) werd het ook nog is stikbenauwd. Om twee uur 's ochtends kwamen we pas weer terug op de campus aan. Ik moest toen ook van een heleboel mensen afscheid nemen omdat veel al vroeg zouden vertrekken de volgende dag.

Vandaag moet ik afscheid nemen van alle meiden van het team. Zal wel even moeilijk worden. En dan over precies een week is het mijn beurt om naar huis te komen! Het wordt ook wel tijd, want de ijssalons in Nederland moeten ook weer goede zaken doen deze zomer. Ik denk dat de ijssalons hier in de buurt wel genoeg verdiend hebben. dankzij mij.

  • 09 Mei 2011 - 14:43

    Arjen:

    Klinkt als een leermomentje w.b. het leren kennen van eigen grenzen. Ik wens je veel succes met de 10km en het afscheid van de meiden in je team.

  • 09 Mei 2011 - 17:31

    Lenie:

    Hoi merel, jammer maar in ieder geval een kwalificatie. Succes in je laatste weekje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: