Regionals, mooie afsluiter - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Regionals, mooie afsluiter - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Regionals, mooie afsluiter

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 November 2011 | Verenigde Staten, Portland

Voor de derde keer op rij vertrokken we afgelopen weekend naar Californie voor onze laatste Cross wedstrijd van dit seizoen. Dit keer zou de wedstrijd bij Stanford University (een beroemde school in de VS) gehouden worden. Van de zes verschillende regio's in de VS zitten wij in de regio met de sterkste teams. In totaal deden er 34 teams mee, dus stonden we met zo'n 220 meiden aan de start op zaterdagmorgen. Gelukkig kon ik deze keer mijn zenuwen beter onder controle houden. Ook was het parcourd een stuk beter, voornamelijk vlak met slechts een enkele heuvel. Het doel was om in de top 10 als team te eindigen. Voor mij individueel was het doel om in de top 25 te finished. Top 25 is het "All-Region Team" en wordt gehuldigd met een medaille. Daarnaast bestaat er de kans dat je jezelf plaatst voor "Nationals" (de Nationale Cross kampioenschappen in de VS). Alleen moet je niet alleen in de top 25 finishen, maar ook in de top 4 van individuen finishen. Alle meiden die deel uitmaken van een team dat als een team naar Nationals gaat tellen niet mee, maar alle meiden die in de top 25 finishen maar niet tot een team behoord dat als een team naar Nationals gaat kan zich als individu plaatsen. Het klinkt ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken. Maar goed, daar stonden we dan aan de start voor onze laatste cross wedstrijd van dit seizoen. Gelukkig zat het weer mee en was er weinig zon en zo'n 16 graden celcius. Ik ging goed van start en voelde mij goed van het begin af aan. Omdat er zo ontzettend veel meiden meededen was het een hoop geduw en elleboogstoten, maar ondanks dat kon ik redelijk in mijn ritme blijven. Ik liep een tijd lang tussen de 20ste en 25ste plek in het veld en in de laatste ronde kon ik mijzelf zelfs opwerken naar een 19e plek. Helaas liep ik in de laatste 400 meter tegen een muur en begon de tank leeg te raken. Omdat we allemaal zo ontzettend dicht op elkaar zaten werd ik in de laatste paar honderd meter ingehaald door een aantal meiden, maar ik had echt de kracht niet meer om er iets aan te doen. Uiteindelijk ben ik als 24ste gefinished in een tijd van 20.53 in deze 6km lange wedstrijd.
Ik had mijn doel en mijn trainers doel waargemaakt door in de top 25 te finished. Helaas was ik het zesde individu en heb ik mijn niet kunnen plaatsen voor Nationals, maar ik was heel dichtbij, dus wie weet een volgende jaar! Als team waren we tiende geworden en dus ook het doel om in de top 10 te eindigen hebben we kunnen waarmaken. Het was een mooie laatste wedstrijd van het seizoen.
Nu kan ik een week lang rust houden en dan rustig aan weer beginnen met trainen. Ik heb geen wedstrijden meer tot na de kerstvakantie. Over de kerstvakantie gesproken, ik zal voor vier volle weken thuis zijn. Ik kom op 17 december in Nederland aan en ga 13 januari weer terug naar Portland. Wel ga ik de eerste week na mijn thuiskomst gelijk weer weg voor een paar dagen, want tja twee volle dagen achter elkaar thuis zijn is natuurlijk ook wel erg lang. Ik ga voor een paar dagen naar Parijs om Manon te bezoeken. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik langzamerhand wat heimwee begin te krijgen en er erg naar uit kijk om van de kerst weer lekker een tijdje thuis, of beter gezegd in Europa te zijn.
De tijd vliegt echt voorbij. De komende weken heb ik het druk met school. Nu is het hier altijd druk met school, maar de komende weken extra druk want de eindexamens komen in zicht. Ook is het volgende week "Thanksgiving" en heb ik weer een paar dagen vrij. Er zijn een aantal meiden die op de campus blijven, dus houden we met een klein groep ons eigen "Thanksgiving dinner." En dan precies drie weken later zit ik in het vliegtuig naar huis!

  • 17 November 2011 - 17:25

    Ella:

    Knap dat je het cross-seizoen zo goed hebt afgesloten. Fijn dat het niet zo lang meer duurt dat je voor wel vier weken naar huis komt. Liefs, mam

  • 17 November 2011 - 19:16

    Tineke:

    Fijn dat jullie het zo goed gedaan hebben als team en volgend jaar beter voor wat je zelf betreft.
    Lekker aftellen naar de kerst toe.
    Tot in december!
    Tineke

  • 17 November 2011 - 19:52

    Judith:

    Ik vind dat je het ontzettend goed doet. Ben trots op je!
    Fijn dat je binnenkort hier weer bent, want door het tijdverschil lukt het niet met Skype.
    Tot over 4 weken. Liefs Judith

  • 19 November 2011 - 11:36

    Soraya:

    HI lieve nicht,

    wat goed gedaan allemaal weer!!! Eva, Noor en ik hebben gister bij oma afgesproken dat ze een keer sushi komen maken bij ons in de kerstvakantie, kom je ook??
    Tot volgende maand,

    liefs Sor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 92756

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: