Thanksgiving! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Thanksgiving! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Thanksgiving!

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 November 2011 | Verenigde Staten, Portland

Afgelopen weekend was het Thanksgiving hier. Omdat we al een volle week vrij hadden gekregen een paar weken geleden, kregen we nu enkel een lang weekend. Het grootste deel van alle studenten ging naar huis, dus het was heerlijk rustig op de campus. Ook mijn meest teamgenoten gingen naar huis, maar er waren er ook een paar die bleven. Samen met twee andere meiden heb ik donderdagmiddag de hele dag in de keuken gestaan en een heerlijke maaltijd bereid. Zelf heb ik als voorgerecht tortilla rolletje met kalkoen gemaakt (Judith's specialiteit) en zoete aardappelen met bruine suiker en kaneel uit de oven. Naarnaast hadden we nog veel en veel meer. Onder andere: sperziebonen casserole, yorkshire pudding (Brits gerecht), gestampte turnip met room en bruine suiker, broodjes en uiteraard een kalkoen! De kalkoen was boonloos gelukkig anders zou ik mij geen raad weten hoe het bereid moet worden. Voor de kalkoen hadden we gravy (kalkoensaus), bessensaus met walnoten en "stuffing." "Stuffing" is vulling en is een typisch bijgerecht voor bij de kalkoen. Het is gemaakt van broodkruimels, bouillon en gesmolten boter. Natuurlijk hadden we ook een toetje. Ik had een Nederlandse appeltaart gemaakt, want je heb natuurlijk ook de neppe Amerikaanse versie van de appeltaart. Daarnaast hadden we een Noorweegse cake, een pompoen-vanille ijstaart en extra vanille ijs en slagroom. Genoeg te eten dus.
Om de thanksgiving ervaring helemaal compleet te maken ben ik ook dit jaar weer midden in de nacht gaan winkelen. Om twaalf uur 's nacht gingen de deuren van Target, een enorm warenhuis, open. Ik heb dit jaar slechts 20 minuten in de rij hoeven staan om vervolgens binnen in de rij aan te sluiten. Nu weet ik in ieder geval zeker dat winkelen met duizenden andere mensen niet het allerleukste is. De rest van het weekend heb ik niet veel gedaan. Enkel wat huiswerk en tv gekeken.

Nog maar twee weken en dan ben ik weer thuis voor een maand! Ik heb nog anderhalve week les en dan is het tentamenweek. Nog even een paar drukke dagen met schoolwerk en dan heerlijk even niks aan mijn hoofd. Tot heel, heel snel!!

  • 01 December 2011 - 07:13

    Tineke:

    Weer de eerste! Sterkte de laatste weken en tot einde december.

  • 01 December 2011 - 07:46

    Marieke:

    He Merel t schiet idd op het naar huis gaan. Fijn te weten dat t qua ettikette allemaal een stuk beter zal gaan hahaha
    Heb je eigenlijk nog een goeie deal kunnen maken en iets fantastisch gekocht?
    Veel plezier nog de laatste weken.

    xxx

  • 02 December 2011 - 10:03

    Judith:

    Het ziet er allemaal lekker uit, vooral die rolletjes....
    Tot snel!

  • 02 December 2011 - 21:04

    Eva :

    als ik die foto's zie, kijk ik wel honger!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 92773

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: