Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Te veel om op te noemen

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Februari 2012 | Verenigde Staten, Portland

Het is onderhand wel een hele tijd geleden dat ik iets op mijn blog geschreven heb en nu moet het er eindelijk maar van komen. Om eerlijk te zijn ben ik het een tijdje gewoon helemaal vergeten. Toen ik na de kerst weer terug naar Portland ging heb ik het gelijk weer heerlijk druk gekregen met, naja, van alles. Ik zal maar bij het begin beginnen en teruggaan naar het moment dat ik weer in Portland aankwam op 13 januari. Het was mooi weer en het was fijn om iedereen weer te zien. Ik was nog maar een uur terug en ben gelijk naar de training gegaan, dat was behoorlijk pittig na een 10 uur lange vliegreis zonder slaap. De rest van het weekend heb ik besteed aan het verhuizen naar mijn nieuwe kamer. De kamer waar ik nu in zit is heerlijk ruim. Ik woon nu met Slaine en Laura. Slaine komt van de zomer mee naar Nederland en zal 4 weken bij mij thuis verblijven. Laura is een nieuw meisje uit Duitsland en is na de kerst voor het eerst aangekomen. We kunnen het alledrie goed met elkaar vinden, dus het is een fijne kamersituatie.
School is nu alweer een tijdje aan de gang en het is weer heerlijk druk. Ik heb ook alweer twee wedstrijden achter de rug. Alle indoorwedstrijden worden bij de "University of Washington" in Seattle gehouden. Vrijdag 27 januari liep ik mijn eerste wedstrijd. Ik deed mee aan de DMR (Distance Medley Race). Dit is een onderdeel dat alleen in de VS gelopen wordt. Met een team van 4 meiden loopt ieder een verschillende afstand. De eerste loopt 1200m, de tweede 400m, de derde 800m en de vierde 1600m. Ik ging van start en liep de 1200m. Het ging ontzettend goed en ik heb ruim 10 seconden sneller gelopen dan vorig jaar, toen ik de DMR voor Robert Morris University liep. De rest van het team ging diezelfde avond terug naar huis, maar ik zou de volgende dag ook nog de mijl lopen dus bleef ik overnachten bij een teamgenootje die in Seattle woont. Zij woont in een prachtig huis en heel "Amerikaans." Grote ruime kamers en een beetje oubollige inrichting. De volgende dag liep ik dus de mijl en ik liep weer een dikke PR (personal record). Vorig jaar liep ik de mijl in 5.11 en dit jaar 4.53 wat mij ook in de top 6 lijst voor Portland plaatste. Allebei de afstanden waren meer een voorbereiding voor de 5km en 3km die ik later zou lopen, want de langere afstanden zijn meer mijn ding.
Mijn tweede wedstrijd zou een 5km zijn, maar helaas werd ik in de week van de wedstrijd ziek. Na een groot dansfeest "Dance of the Decades" waar ik mij had gekleed als iemand uit de tachtigen jaren, kreeg ik koorts en een zware verkoudheid. Toch besloot ik om de wedstrijd te lopen. Het was een ronduit verschrikkelijke wedstrijd en niet alleen omdat ik ziek was. We stonden met meer dan 20 meiden aan de start en ze moesten twee start rijen maken. Ik startte achter een andere meisje en met de start ging ze met spikes vol op mijn voet staan. Voor mij geen soepele start dus en ik liep gelijk helemaal achteraan. Ik kon mij aardig opwerken, maar het was een ontzettend aggressieve race met veel geduw en getrek. Na 7 rondes trapte een meisje mij in mijn scheen waardoor ik viel en daarna was het heel moeilijk weer in mijn ritme te komen en realiseerde ik mij dat ik mij ook helemaal niet goed voelde. Het was een zware tweede helft van de wedstrijd, maar ik heb mij erdoorheen geslagen en was gefinished in 17.04. Dit is alsnog 13 seconden sneller dan vorig jaar, maar ik weet zeker dat er nog veel meer in zit en dat ik tussen de 16.40 en 16.50 kan lopen.
Over twee weken loop ik mijn laatste indoorwedstrijd en ik zal de 3km lopen. Een oom en tante van mijn moeder komen bij de wedstrijd kijken. Het is ontzettend leuk dat er familie bij mijn wedstrijd komt kijken. Na de wedstrijd blijf ik ook in Seattle om wat met elkaar te eten en dan neem ik 's avonds de trein terug naar Portland.
Ander groot nieuws is dat ik een contract heb getekend voor een huis. Volgend jaar zal ik met 5 andere meiden in een groot huis wonen. Het huis is nog dichter bij de meeste universiteitsgebouwen dan het gebouw waar ik op dit moment in woon. Ideaal dus.
Nog een laatste bericht. Over drie weken loop ik samen met Maddie in New York rond! Het ticket en hotel is geboekt. We verblijven in een jeugdherberg en zullen 3 volle dagen in New York zijn. Op dinsdagavond gaan we naar de musical "The Lion King," dit is een cadeautje van Maddie's moeder. Wat een leuk en bescheiden cadeautje.

Sorry dat het zo ontzettend lang heeft geduurd voor ik iets van mij heb laten horen, maar ik zal mijn best doen jullie wat meer "up to date" te houden.

  • 17 Februari 2012 - 07:26

    Judith:

    Hoi Merel, ik dacht juist aan je en wilde wat op je FB zetten, maar toen zag ik je blog en ik kon je verhaal lezen. Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Klinkt goed en gezellig allemaal, behalve dan dat ziek zijn.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel plezier in NY.

  • 17 Februari 2012 - 07:30

    Tineke:

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat het heel goed met je. Nieuwe Pr's en woon je ook leuk. Naast je drukke studie en sport zijn er ook nog leuke tipjes en uitjes. Geniet er maar lekker van. Groetjes
    Tineke en Joep
    ps. Als je ziek bent kun je beter in je bed blijven en uitzieken. Dan loop je daarna des te beter.

  • 17 Februari 2012 - 07:30

    Tineke:

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat het heel goed met je. Nieuwe Pr's en woon je ook leuk. Naast je drukke studie en sport zijn er ook nog leuke tipjes en uitjes. Geniet er maar lekker van. Groetjes
    Tineke en Joep
    ps. Als je ziek bent kun je beter in je bed blijven en uitzieken. Dan loop je daarna des te beter.

  • 17 Februari 2012 - 07:32

    Judith:

    Wat is de temperatuur bij jou? Toch geen 22 gr? Dat staat boven je blog.
    Vast een ander Portland.

  • 17 Februari 2012 - 14:45

    Lenie:

    He Merel,

    Geen gehoor is goed. Betekent dat je lekker gewend bent, lekker in je vel zit en het gezellig druk hebt. Fijn voor je dat het zo goed met alles gaat. Griepje hoort erbij.

    Hier Carnavalsweekend! Normaal zou ik gaan maar nu gaan we gezellig allemaal naar Oma.

    Een warme groet uit een voorjaarsachtig Nederland. Vorige week nog toertochten gereden. Wat een verschil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 92762

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: