Het is weer zover - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Het is weer zover - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Het is weer zover

Door: Merel van Steenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Januari 2013 | Verenigde Staten, Portland

Het is weer zover. De vakantie is bijna voorbij en volgende week begint school weer. Ik ben inmiddels weer terug in Portland na een 10,5 uur lange vlucht. Het went toch niet echt. Eerst de lange zit in het vliegtuig en dan het wachten voor de douane blijft niet de allerleukste bezigheid. Gelukkig kon ik ook dit keer weer samen met iemand reizen. Lorea uit Spanje vloog eerst naar Amsterdam vanuit Madrid en vandaar gingen we samen naar Portland. Ook was het fijn dat ik ruim op tijd op het vliegveld was en er geen lange files waren, want ik had deze kerstvakantie al een keer de ervaring opgedaan mijn vliegtuig te missen tijdens voor een korte stedentrip naar Londen. Niet de allerleukste ervaring die je wilt opdoen.
Het blijft een gek idee te bedenken dat ik van de ene op de andere dag helemaal aan de andere kant van de wereld zit. Het voelt helemaal niet zo ver van huis en alles hier is ook al zo vertrouwd. Nu vroeg iemand mij wat nou als thuis beschouw, Portland of Nederland. Nederland blijft toch mijn echte thuis. Niet alleen omdat mijn familie daar is, maar ook vanwege de kleinere dingen zoals bijvoorbeeld de supermarkten, de winkels, de straten, en de taal (uiteraard). Ik heb een heerlijke kerstvakantie achter de rug. Het was heel fijn om al mijn familieleden weer te zien en tijd door te brengen met mijn zusje en Maureen, mijn beste vriendinnetje voor degenen die dat niet weten. Ook ben ik nog twee keer ziek geweest, maar als ik dan toch ziek moet worden dan maar thuis. Maar goed, nu zit ik dus alweer in mijn huiskamer in Portland en het ruikt hier heerlijk fris want ze hebben vandaag, eindelijk, ons vloerkleed grondig schoongemaakt. Het was ook wel eens tijd, want dat het vloerkleed uiterst ranzig was bleek vorig jaar al toen onze stofzuiger het na drie weken begaf. Kun je nagaan hoe smerig de vloer moet zijn geweest. Een stap in de goede richting nu dus. De volgende stap moet onze badkamer zijn, want daar komen de tegels los uit de vloer en zitten er overal kieren en scheuren waar mieren doorheen komen en water lekt nadat je gedoucht heb. Heerlijk zo'n studentenhuis. Nu is het ook weer niet zo erg als het klinkt hoor, maar wij gaan er wel voor zorgen dat er aan dit huis flink wat opgenknapt wordt.
Ik heb de rest van de week nog lekker vrij daar moet ik nu nog even van genieten want volgende week moet ik weer hard aan de bak. Ik hoef alleen te trainen en daarnaast ga ik lekker naar de stad en veel "Breaking Bad" kijken. Deze serie is overigens echt een aanrader. Ook kan ik binnenkort zelf rondscheuren met een auto. Ik heb mijn ingeschreven voor "Car2Go." Misschien kennen jullie die fietsen in een stad wel die je kan pakken nadat je er geld ingegooid heb en dan later heel ergens anders in de stad gewoon weer ergens kan achterlaten. Dit "Car2Go" werkt in principe hetzelfde. Ik krijg een lidmaatschapkaart en die werkt ook als de sleutel voor de auto's. Ik kan opzoeken waar de dichtsbijzijnde auto staat geparkeerd en er vervolgens mee wegrijden en hem later ook heel anders weer parkeren. Ligt eraan waar je bent. Geweldig idee als je het mij vraagt.
Ik ga zo naar de stad lekker winkelen en genieten van mijn vrije tijd nu het nog kan. Ook nog heerlijk sushi eten en "frozen yogurt" want ik begon al afkickverschijnselen te krijgen. Ik laat snel weer wat van mij horen.

  • 09 Januari 2013 - 08:19

    Lenie Voskuilen:

    Hi Merel,

    Fijn dat je weer veilig bent aangekomen. Wat gaaf dat er nu een auto programma is. Is voor het eerst dat ik dit hoor. Geniet van je vrije tijd nog even! Het is inderdaad omgevlogen.

    Groet,

    Lenie.


  • 09 Januari 2013 - 09:36

    Tineke:

    Hoi Merel,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en je niet alleen hoefde te reizen. Lekker genieten van je vrije week en succes met de komende wedstrijden. Natuurlijk ook veel succes met het studeren. Voorzichtig met het autorijden, maar wel een goed idee zo'n "Car2Go".
    Hopelijk zien we je van de zomer een keertje.
    Tineke

  • 09 Januari 2013 - 10:11

    Judith:

    Ha Merel, gelukkig ben je weer veilig en zonder problemen aangekomen.
    Stuur je me nog even je huisadres?
    Zijn waarschijnlijk grote auto's? Dan wil ik wel een foto zien.
    Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 92777

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: