Studentenleven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Studentenleven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Studentenleven

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het studentenleven valt niet mee hier. Zo'n beetje iedereen hier is, zoals iedereen het noemt, een 'night-out'. Slapen onder de les en 's avonds feesten of met vrienden hangen is hier een phenomeen. Gelukkig zijn de kamers niet heel erg gehorig en ben ik elke avond moegenoeg om in een diepe slaap te zakken.
Ik heb een leuk weekend achter de rug. Zaterdag ben ik, zoals ik al verteld heb, met een van de meiden van het team naar een winkelcentrum geweest waar ze allemaal 'outlet-stores' hebben. Echt gezellig kun je het niet noemen, echt Amerikaans wel. Het restaurant waar we de verjaardag van een van mijn vriendinnen gingen vieren was een typisch Amerikaanse 'vreetschuur'. Denk maar aan hamburgers met vijf lagen en pizza van twee duimen dik en zo groot als een fietsband. Nu is dat laatste misschien wat overdreven, maar het komt in de buurt. Zondag ben ik naar een ander winkelcentrum geweest. tJa ik vind winkelen nou eenmaal leuk. Maar deze keer heb ik wat spullen voor mijn kamer gekocht.
Mijn was ging super tot maandag. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt, maar ik zal het beschrijven. Toen ik ging kijken of mijn was klaar was zat hij nog vol met water en het schuimde ontzettend. Ik denk dat ik iets te veel wasmiddel heb gebruikt. Uiteindelijk is alles toch nog goedgekomen. Het weer is heel wisselvallig. Dinsdag was het weer boven de 30 graden en hadden we weer een crosstraining midden op de dag. Op zo'n dag kunnen ze me opschrapen. Maar op woensdag trainen we 's ochtends om 6.30uur en dat bevalt beter. Alhoewel vandaag wat minder aangezien ik om 6.20 wakker werd en dus maar 10 minuten had.
Op school gaat het verder goed. 'class discussions' zijn hier behoorlijk populair. We moeten ook veel lezen en natuurlijk papers schrijven.
Ik en Megan (kamergenoot) gaan verhuizen naar een vierpersoons-kamer. We wisselen met twee anderen uit de vierpersoons-kamer, omdat zij niet kunnen opschieten met de andere twee en Carly en Alyssa zijn onze vrienden, dus voor ons is het leuk dat we nu met zijn vieren op een kamer komen. De ruimte bestaat uit drie verschillende kamers. Een kamers met de bedden, een kamer met de bureaus en we hebben een eigen douche! Hopelijk is deze wel met warm water, want de algemene douches hebben geen warm water. Niet altijd althans. We verhuizen waarschijnlijk komende zondag.
Oh en voor ik het vergeet, ik ben begonnen met mijn rijbewijs. Ik heb al twee keer gereden, wat eigenlijk een klein beetje illegaal was. Ik moet eerst mijn 'permit' (=theorie) halen en dan mag iedereen die kan autorijden mij lesgeven. Gelukkig is het theorie-examen hier een stuk makkelijker. Ze zijn hier niet zo strict als het om autorijden gaat.
De Pittsburgh plannen van afgelopen weekend zijn verplaatst naar komend weekend. Vrijdagavond gaan we met de meiden van het team en misschien een aantal jongens naar een berg waar je een mooi uitzicht op Pittsburgh heb en daarna gaan we Pittsburgh in. Mocht het weer niet doorgaan, dan neem ik zaterdag de bus naar Pittsburgh.

  • 09 September 2010 - 04:40

    Arthur:

    Ha Merel, leuk hoor om al je verslagen te lezen.
    Esmee en Paddy lezen ze ook.
    Groetjes Arthur

  • 09 September 2010 - 05:18

    Wim Koster:

    Hoi Merel,

    Leuke stukjes allemaal,
    en geniet er maar van.

    Groetjes Wim

  • 09 September 2010 - 09:49

    Liesbeth:

    Hoi, Mereltje
    Ik heb weer genoten van je verslag.Vol humor, leuk om te lezen.Succes met je verhuizing.
    Liefs Liesbeth
    (tja, je blijft toch m'n 3e dochter)

  • 09 September 2010 - 14:49

    Amerens:

    hee merel,
    erg leuk dat we je zo kunnen volgen, en je maakt zeker wat leuks van je verslagen

    x Amerens

  • 09 September 2010 - 16:06

    Tineke:

    Wat goed dat je nu al een record hebt gelopen voor de school. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al aardig went.
    Het is heel leuk om zo op te hoogte blijven.
    Groetjes Joep en Tineke

  • 10 September 2010 - 14:47

    Judith:

    Ha Merel, je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt. Groetjes Judith

  • 10 September 2010 - 19:14

    Eva:

    ik ben echt blij dat je elke keer zo lange bericht schrijven!!! en is super dat je daar zo leuk hebt! en ik hoop dat je paar kg aankomen van die dikke pizza's,hahaha. en succes met je rijbewijs!!! kusjes....

  • 13 September 2010 - 16:47

    Suus:

    Heeey Merel!!

    Echt super leuk allemaal zeg:D!!! Het lijkt me wel behoorlijk wennen allemaal! Zo'n hele nieuwe omgeving!! Hopelijk bevalt het allemaal :D!! En als je weer een keer in Nederland bent, moeten we maar wat afspreken zodat ik in real life alle verhalen kan horen!
    Heel veel succes en plezier nog:D!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: