Beetje heimwee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Beetje heimwee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Beetje heimwee

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals sommigen misschien al weten ben ik van studie overgestapt. In plaats van een Communicatie Studie doe ik nu een Sociologie Studie. Ik ben tot nu toe heel tevreden met deze keuze. Ik vind Sociologie heel interessant en ik kan altijd Communicatie als een minor erbij doen.
De mensen in de cafeteria en het cafe zullen onderhand wel denken dat Nederlanders vreemde eetgewoontes hebben want ik heb een bijzondere manier van mijn maaltijden samenstellen. Ik ga naar het cafe om bij de saladebar wat garnalen te halen, deze zijn eigenlijk voor de salade bedoelt, maar ik vraag of ik ze apart in een bakje kan krijgen. Dan ga ik naar de cafeteria en haal ik wat witte rijst bij de chineze afdeling. Enkel kale witte rijst. Bij een andere afdeling haal ik een ei, soms hamblokjes en wat groenten en dan: mixen maar! Op deze manier stel ik mijn eigen Nasi samen en nog gezond ook.
Het autorijden gaat ontzettend goed. Gister heb ik op de grote mensen gereden! Het was geen snelweg, maar meer een soort autoweg. Het was best spannend, maar alles is goed gegaan. Ik rij volgende week gewoon zelf naar het huis waar ik met thanksgiving verblijf. Nee hoor grapje.
Ik heb ook weer een brief gekregen van de president van de school met de felicitaties voor mijn prestatie in de NEC Conference Meet. Als je in Amerika iets presteert zal iedereen het weten ook. Je krijgt een hoop waardering. Dat is toch wel iets anders dan in Nederland.
Ik had de afgelopen week een beetje last van heimwee, maar het gaat nu weer een stuk beter. Vooral ook omdat paps en mams hebben kunnen regelen dat ik een paar dagen eerder naar huis kom met kerst! Ik ben al vroeg klaar met al mijn tentamens, dus kan ik donderdag al het vliegtuig naar huis nemen.
Ik schrijf dit verhaal vanuit het Hotel in Penn State. Morgen heb ik weer een wedstrijd met een enorm groot deelnemersveld net als een paar weken geleden in Penn State. Het is een 6km wedstrijd. Vorig weekend was ik ziek, maar ik ben er wel weer bovenop en heb zin in de wedstrijd. Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe de wedstrijd is gegaan.

Verder nog dit: bedankt Aart en Heleen en Oma Voskuilen voor de leuke kaarten! En bedankt Judith voor het artikel met de leuke kaart! Alle post die ik ontvang hang ik op aan mijn bureau en de kaarten staan ook allemaal op mijn bureau.

  • 13 November 2010 - 13:22

    Eveline En Arjen:

    Het is erg leuk je verhalen op jouw site te lezen. Succes met je wedstrijd!! We zullen voor je duimen.

  • 13 November 2010 - 17:05

    Judith:

    Hoi Merel,
    Je bent wel even bezig voordat je je nasi kunt eten.Ik hoop niet dat die afdelingen ver uit elkaar liggen. Ik zie je al heen en weer lopen, met je eitje en je rijst en je groente....
    Ben benieuwd hoe je wedstrijd vandaag is verlopen. Laat maar snel horen, we duimen voor je.
    Liefs Judith

  • 13 November 2010 - 17:59

    Marijke:

    Hee Merel!

    Weer super leuk om een stukje te lezen! We zijn dan nu waarschijnlijk met ongeveer dezelfde stof en sociologische theorieën bezig haha! Succes nog de laatste 1,5 maand voor de kerst en dan zien we je vast wel 'n keertje in Boskoop.

    liefs!

  • 13 November 2010 - 22:45

    Lenie:

    Hoi Merel, hoop dat je goed hebt gelopen vandaag. Fijn dat je wat eerdere naar huis kunt komen. Veel storm en regen hier dus vergeet je regenjas niet. Tot gauw,


  • 15 November 2010 - 18:48

    Gerry:

    Hallo Merel
    We waren zondag in Boskoop, en hoorde dat het niet altijd makkelijk voor je is, maar na vervelende dingen komen er ook weer leuke we duimen voor je
    groetjes uit Harderwijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 92806

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: