Het is weer zover - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Het is weer zover - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Het is weer zover

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Portland

Morgen is het weer zover, dan vertrek ik weer naar de Portland om aan mijn derde jaar te beginnen. Ik mag mijzelf nu een "Junior" noemen. Gisterochtend kwam Laura aan in Nederland vanuit Kassel in Duitsland. Ze is een goede vriendin en teamgenootje en we vliegen met zijn tweetjes terug naar de VS. We hebben een lange reis voor de boek want we vliegen eerst naar Houston, Texas en van daar door naar Portland. In totaal 15 uur vliegen. We hebben maar iets meer dan een uur om door de douane te komen in Texas want dan gaat ons volgend vliegtuig alweer. Dat wordt dus nog even spannen en misschien moeten er wel een paar sprintjes getrokken worden.
De zomervakantie is echt omgevlogen. Het leek wel gister dat ik weer thuiskwam. Ik heb dan ook wel heel veel gedaan. Eerst was ik met Slaine, een Amerikaanse vriendin en teamgenootje, gaan interrailen door Europa. Daarna was ik een paar weken thuis om vervolgens mijn ouders en Noor achterna te vliegen naar Biarritz in Frankrijk. Daar heb ik heerlijk een week kunnen uitrusten aan het strand. Biarritz staat bekend om zijn wilde zee met hoge golven dus om het allemaal even wat spannender te maken ben ik bij aankomst meteen de zee ingegaan om daaruit direct door de kustwacht weer uit te laten redden. Eenmaal terug thuis had ik een paar dagen voordat ik weer naar Schiphol moest om Julia, weer een andere vriendin uit Amerika en teamgenootje, op te halen. Zij zou ook voor een paar dagen mij thuis blijven. Die dagen heb ik haar Boskoop en omgeving laten zien. We hebben veel gefietst, kaas gegeten en molens gefotografeerd. Ook zijn we een dagje naar Zeeland geweest en hebben daar zweefgevlogen bij Mark en Eva op de club en avondgegeten in een strandtent. Strandtenten kennen de Amerikanen niet zo. Nadat Julia weer weg was had ik dus weer een paar dagen voor mijzelf en nu is Laura hier. Ik ben er weer helemaal klaar voor om terug te gaan en heb er ook vooral weer heel veel zin in! Thuis zijn is heerlijk, maar ik heb mijn portie weer gehad en kan er wel weer even tegenaan daar verderop.
Veel rust krijgen Laura en ik overigens niet want zondagmiddag vertrekken we naar het mooie Bend, Oregon voor "Team Camp." Met 18 meiden verblijven we in een huis aan de rand van het bos en in de buurt van een groot meer. Na kamp kan ik naar mijn kamer in ons nieuwe huis verhuizen.
Ik zal iedereen wel missen natuurlijk maar in oktober komt Noortje mij alweer opzoeken voor een week. Iets om naar uit te kijken!

  • 11 Augustus 2012 - 09:36

    Lenie:

    Goede reis! Klinkt allemaal weer super.
    De tijd vliegt.

  • 11 Augustus 2012 - 18:49

    ANNEKE:

    Goede reis,
    Ik hoop dat de zalm gelukt is thuis,
    zo zie je maar hoe snel alles gaat en er helaas geen 2e zalm gerookt is.
    Nou ja hou maar tegoed joh.

    xgroetjes Anneke

  • 11 Augustus 2012 - 20:57

    Gerry:

    Hoi Merel

    veel sukses de komende tijd.

    groetjes Ger

  • 13 Augustus 2012 - 08:21

    Tineke:

    Inderdaad wat gaat de tijd snel, zo ben je thuis en zo weer terug in Amerika.
    Hopelijk heb je een goede reis gehad, samen reizen is altijd gezelliger.
    Veel plezier op je 'Team Camp' met al je vriendinnen en succes weer met je derde jaar daar.
    Tineke & Joep

  • 23 Augustus 2012 - 22:12

    Judith:

    Je hebt leuke foto's op FB staan. Marc heeft nog een paar keer mosselen zonder zijn mosselmaatje gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 92831

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: