New York & Pittsburgh! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu New York & Pittsburgh! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

New York & Pittsburgh!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik heb eindelijk een laptop en internet en daarom hier mijn eerste blog vanuit de VS! Ik zal maar beginnen bij het begin. Zondagavond kwamen aan het eind van de middag aan in New York. We hadden een goede vlucht met een klein beetje vertraging. Bij aankomst op JFK zijn we na een inspectie bij de douane (we zagen er niet verdacht uit, dus mochten al snel weer door) op zoek gegaan naar onze taxi. Terwijl we wachtte op onze taxi hebben we een 'heerlijk' Amerikaans kopje koffie gedronken. Denk maar aan een emmer heet water met een vleugje koffiebonensmaak. We werden door onze taxi voor ons hotel afgezet, dat was echt ideaal. Ook zagen we vanuit de taxi de skyline van Manhattan. Dat was echt ontzettend gaaf! heel indrukwekkend. Het regende behoorlijk in New York, maar dat hield ons niet tegen om een eerste ervaring op te doen in de stad. We zijn naar Times Square gegaan en hebben daar wat gegeten. Na het eten sloeg de jetleg hard toe. We waren al bijna 24 uur wakker, dus besloten we om maar naar bed te gaan. Ondertussen regende het ook zo hard dat we bijna rennend terug naar hotel zijn gegaan.
Maandagochtend waren we allebei al vroeg op (de Nederlandse tijd zat nog wat in ons systeem) en we hebben in een typisch Amerikaanse deli gegeten. We aten van die dikke 'american pancakes'. Heerlijk!. Daarna zijn we met onze monsterwandeling in New York begonnen. We begonnen 'downtown' Manhattan en zijn zo richting 'Uptown' Manhattan gaan lopen. We hebben zo ontzettend veel gezien: het vrijheidsbeeld, china town, little Italy, Washington square, broadway, Empire Statebuilding, Ground Zero en natuurlijk een paar keer Times Square. Tussendoor hebben we veel in de Amerikaanse deli's gegeten. Ook zijn we 's avonds, omdat we echt niet langer op onze voeten konden staan, naar de bios op Times Square geweest. Dinsdagochtend hadden we 's ochtends nog tijd om snel wat door New York te wandelen en toen zijn we door een taxi naar 'la Guardia' gebracht voor mijn laatste etappe van de reis. In Pittsburgh werden we opgepikt door coach Smith. Het is ondertussen al donderdag en ik heb al heel wat nieuwe indrukken van mijn omgeving. Maar ik zal binnenkort een nieuw verhaal plaatsen over mijn eerste ervaringen hier op de campus. Ook zal ik binnenkort de foto's van New York en de campus plaatsen. Beloofd.

• 26 Augustus 2010 - 17:48

Michelle:

Wat leuk zeg! Ik ben echt benieuwd naar de rest, en ik ga je zeker volgen! Veel plezier nog daar!(:
    Kusjes Michelle (en de rest van de familie)

• 26 Augustus 2010 - 18:04

Lenie:

Hoi Merel en Ton, ik ga een foto maken van je pagina,'s zodat ik alles kan laten lezen door Oma.
    Veel plezier samen.

• 26 Augustus 2010 - 19:54

Annette Voskuilen:

Geweldig, wat hebben jullie al een hoop gezien ....en dan in zo'n korte tijd!
    hier komt de regen met bakken uit de lucht: wel goed voor de tuin, liefs ook van Aart

• 27 Augustus 2010 - 10:33

Aart En Heleen:

Geweldig, wat een verhaal.
    We kijken al weer uit naar de volgende story.
    Veel plezier jullie allebei. Dikke kus van ons beide.

• 27 Augustus 2010 - 17:09

Tineke:

Ik heb vandaag voor eerst naar je blog gekeken. Wat een leuk intervieuw van je in de krant. New York heeft dus een grote indruk achter gelaten. Ben erg benieuwd naar de foto's. Nu gaat het allemaal echt beginnen, heel veel succes en tot gauw. O ja vergeet je vader niet de groeten te doen.
    Tineke

• 27 Augustus 2010 - 17:35

Judith:

Hoi Merel, jullie hebben heel wat afgelopen, misschien een idee om volgende keer een fiets te huren (ken iemand die dat heeft gedaan). Maar het klinkt heel erg leuk wat jullie allemaal hebben gezien. Ben benieuwd naar je verhalen over de campus en je mede studenten.
    Heb oma gisteren verteld dat jullie goed zijn aangekomen in New York.
    Is je vader nu ook nog in Pittsburgh? Ik heb zijn reisschema even niet paraat. Hier alles goed, het was een rustige vrijdagmiddag bij oma.
    Liefs Judith