De campus - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu De campus - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

De campus

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik zal maar verdergaan waar ik gebleven was. Dinsdagmiddag werden ik en papa van het vliegveld in Pittsburgh opgehaald door coach Smith. Hij bracht ons naar het hotel dat slechts enkele minuten van het hotel vandaan ligt. Mijn eerste indrukken van de VS: groot, geen centrum, een hoop fastfood restauranten en hotels. Dit is vooral op de weg richting de campus verder had ik nog niet veel gezien. Die avond zijn we met coach Smith uit eten geweest in de buurt van een groot winkelcentrum. Ook dit is reusachtig en rondom liggen ontzettend veel restauranten. Veel dingen liggen ook niet op loopafstand. Maar goed er is dus veel te doen dat had ik al snel door. Het eten is echt geweldig. De eerste avond aten we in een restauranten waar ze ook heerlijke vis serveren. De ober was echt 'Amerikaans'! Hij ging mij de kaart met het eten uitleggen, een kaart met duizend keuzes, want dat hebben ze hier in Amerika. Je heb duizend keuzes voor alles. Maar de ober zei als voorbeeld: 'the tilapia is amazing, the grilled chicken is awesome, the tortillas are wonderfull and the linguine are also great!' hmmm dat maakt kiezen niet echt makkelijker lijkt me. Woensdagochtend konden alle internationale studenten hun kamer in. De campus is echt prachtig. Het is heel schoon, veel gras, heuvelachtig en je heb mooie uitzichten. Ook de universiteitsgebouwen en de 'dorms' zien er mooi uit. Het lijkt wel een heel luxe vakantiepark. Woensdag was het nog heel rustig op de campus, gelukkig was yulia (russisch meisje, doet aan hoogspringen) er ook. Ze is wel echt heel Russisch, maar ze begint onderhand een beetje los te komen. Donderdag werd het druk, toen kwamen alle andere 'Freshman' (eerstejaars) aan op de campus. Mijn kamergenoot was er onderhand ook en ze is echt ontzettend aardig. Echt stereotype Amerikaans meisje; tot het overdereven toe aardig. Maar ik vind haar heel aardig en we kunnen goed opschieten met elkaar. Tot nu toe. Die dag begonnen al snel alle evenementen. Amerikanen zijn niet verlegen aangelegd en vinden het geweldig als je uit het buitenland komt. Telkens als ik iemand verteld dat ik uit Nederland kom volgde een van de volgende reactie: You're from the Netherlands?! Oh my god that's so cool! That's awesome! Wauw that's amazing!' Ik heb dus al een hoop nieuwe mensen ontmoet en de school doet heel erg haar best om mensen met elkaar in contact te brengen. Donderdagavond hadden we casino-avond, daarna een kampvuur en daarna nog een dansfeest. Iedereen ligt ook dubbel als ik mijn naam op zijn Nederlands uitspreek en ze willen allemaal het op dezelfde manier uitspreken, maar blijven hangen bij de 'R'. Vandaag had ik mijn eerste training en dus de rest van het team ontmoet. De training ging best goed en het was heel leuk om het team te leren kennen. Na de trainen gingen we met zijn allen (want dat doen ze altijd) meteen naar de cafeteria om gezamelijk te eten. De cafeteria, er zijn er twee, zijn trouwens ook als een droom. Zoveel keus, soms wordt je er gek van, maar het eten is geweldig. Als je wilt kun je binnen een paar weken 10 kilo aankomen, maar je kan ook gezond blijven of afwisselen. Die avond konden we met de bus afdalen naar de rivier waar het 'grote' sportcentrum is. Hier konden we bowlen, ice skating of minigolven. Ik heb al wat leuke meiden ontmoet en een heeft een eigen auto. We hebben tot laat in de avond film gekeken en gekletst. Kortom ik heb het ontzettend naar mijn zin tot nu toe. Vandaag is de laatste dag is de laatste dag dat mijn vader hier is. Vanavond gaan we samen uit eten en dan komt het afscheid :( Het voelt ook nog steeds alsof ik hier op een kamp/vakantie ben. Misschien over een paar weken niet meer.

• 28 Augustus 2010 - 13:20

Aart En Heleen:

Hallo Merel. het is fijn dat je er al zo'n goed gevoel bij hebt. Het gaat je zeker goed af en ook prettig dat het eten zo gevarieerd is.
    Dus kan je je Vader ook met een gerust hart naar huis sturen. Nog heel veel succes en plezier en tot het volgende bericht.
    Groetjes, Aart en Heleen

• 28 Augustus 2010 - 13:24

Kristie:

Hee Merel. Wat een supergaaf verhaal! De campus klinkt echt als in een perfecte Amerikaanse feel-goodmovie! Nog heel heel heel veel plezier en natuurlijk succes met trainen en college.

Kristie

• 28 Augustus 2010 - 13:36

Annette Voskuilen:

Ha Merel,
    Het klinkt of dat je naar een film aan het kijken bent.....zo'n andere wereld lijkt het me.
    Wel heel fijn, dat ze zo hun best doen om kontakt te maken, want daar moet je het toch ook van hebben.
    Sterkte hoor bij het afscheid nemen,afscheid nemen is altijd moeilijk.
    Hartelijke groeten ook aan Ton.We zijn heel nieuwsgierig naar zijn verhalen.
    En jij: sterkte om aan alles te wennen. Gelukkig is het eten erg lekker.
    Aart is vandaag weer voetballen.Wel stoer he , als je 62 bent....maar stoere mensen, dat zijn de Voskuilens wel o, zo!!
    Dag, liefs van Annette

• 28 Augustus 2010 - 15:44

Eva:

echt luke verhaal!!! ik ben echt blij voor je!!! en heb ik gelijk zin om op vakantie naar amerika te gaan!!!ik wacht op je foto's!!! kusjes!!!!

• 29 Augustus 2010 - 08:27

ANNEKE:

HOI MEREL
    DIT IS HELEMAAL GEWELDIG !!! THE REAL AMERICAN DREAM ZEG.! GROETJES ANNEKE

• 29 Augustus 2010 - 10:53

Marijke:

Hee Merel,

Wow, leuk al die ervaringen! En mooi ook dat je kamergenootje echt aardig lijkt te zijn! x

• 29 Augustus 2010 - 11:10

Eva:

Hi Merel,

klinkt geweldig!

Kus

• 29 Augustus 2010 - 12:25

Lenie:

Ben benieuwd wat " echt " Russisch is? Amerikaans denk ik wel te weten. Fijn je zo te zien genieten.

• 29 Augustus 2010 - 12:25

Lenie:

• 29 Augustus 2010 - 13:05

Judith:

Ha Merel, fijn om je enthousiaste eerste indrukken te lezen. En hou dat kamp/vakantie gevoel zo lang mogelijk vast.
    Liefs Judith

• 31 Augustus 2010 - 19:53

Gerry:

Fijn dat je het zo leuk vindt Hopelijk blijft dat zo.
    Is je vader nu weg?
    Groeten Ger en Be