Eerste wedstrijd! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Eerste wedstrijd! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Eerste wedstrijd!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

16 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties! Judith, bedankt voor de brief, de foto's en de klompjes! Ik heb ze vandaag ontvangen en ik zal de (geluk)klompjes aan mijn schooltas hangen. Een beetje extra geluk is nooit verkeerd.
Vandaag is een regenachtige dag in Moon Township. Het is voor het eerst, sinds ik hier ben, dat het de hele dag door regent. Heerlijk om eerlijk te zijn. Alles frist lekker op, na al die warme dagen.
Aankomende zaterdag heb ik mijn eerste wedstrijd. Heel spannend, maar ik ben gelukkig nog niet zenuwachtig. We vertrekken om 6.30 in de ochtend richting Buffalo (tegen Canadeze grens). We komen daar tussen 10 en 11 uur aan en om 12 uur is de start. Na de wedstrijd nemen we gelijk de bus weer terug naar de campus. In totaal 8 uur rijden + wedstrijd en dat op 1 dag! Ergens de tijd voor nemen of het enigzins rustig aandoen komt niet in het woordenboek van Amerika voor. Volgend weekend moeten we nog verder reizen, namelijk naar Connecticut, maar gelukkig hebben we dan wel een overnachting in een hotel.
Afgelopen weekend ben ik naar Pittsburgh geweest. Het plan was om na de training naar Pittsburgh te rijden, daar wat te eten en dan naar de 'incline'. De 'incline' is een uitkijkpunt op een heuvel aan de rand van Pittsburgh. Helaas moesten we 2 uur lang in het restaurant wachten tot dat er eindelijk een tafel vrij was, dus de 'incline' ging helaas niet door. Het was verder wel heel gezellig en we hebben lekker gegeten. Aangezien de hoeveelheid huiswerk zich steeds verder vermenigvuldigd heb ik de rest van het weekend niet veel tijd gehad voor andere dingen. Papa vroeg aan mij: 'is er nou wel genoeg te doen daar? Voel je je niet opgesloten op de campus?' En die gedachte was ook al door mijn hoofd geschoten, maar om eerlijk te zijn is het tot nu toe zo ontzettend druk geweest met 'van alles' dat ik geen tijd heb om me te vervelen of opgesloten te voelen. Ik moet wel zeggen dat Amerika nog een hoop van het Openbaar Vervoer Systeem van Europa kan leren. Er zijn amper bussen, dus laat staan trein, metro of tram. Het hebben van een auto is hier echt een 'must'. Misschien een leuk verjaardagscadeautje? Pap, Mam?
Gelukkig hebben veel mensen hier een auto, waaronder vrienden, dus ik red het wel.

De plannen voor dit weekend zijn: vanavond een ijsbad, kijk ik al de hele week naar uit, maar het schijnt goed te zijn voor je spieren. Morgen ga ik naar een Baseball wedstrijden in Pittsburgh! Krijg ik weer een stukje van Pittsburgh te zien. Baseball en American Football zijn hier de grootste sporten en Pittsburgh heeft een enorm stadion, dus dat wordt vast leuk. Dan zaterdag, zoals ik zei, de wedstrijd. En zondag een dag om uit te rusten. We gaan wel in een restaurant van de campus af ontbijten. Heb ik vorige week ook gedaan en ze hebben daar echt heerlijke 'American Pancakes!'. Ik laat jullie zondag weten hoe mijn wedstrijd is gegaan!

Oja en voor ik het vergeet te vertellen. De verhuizing naar de 4-persoonskamer is voltooid. Het was een hele opgave, maar het bevalt tot nu toe heel goed. Als je huiswerk wilt maken kun je, je terugtrekken in een andere kamer, de slaapkamer is heel groot en de badkamer is ook geweldig, want we hebben een douche met daadwerkelijk warm water!

  • 16 September 2010 - 18:52

    Aart En Heleen:

    Hallo merel, leuk dat het gelukt is met je nieuwe kamer . Wat een enorme afstanden moet je daar reizen om ergens te komen. Wel zijn we jaloers op al dat lekkere eten en nog buiten de deur ook :-)
    Heel veel succes met je eerste wedstrijd.
    Groetjes, Aart en Heleen

  • 16 September 2010 - 19:34

    Lenie:

    Hoi Merel, Amerika lijkt echt het land van de onbegrensde mogelijkheden. Jij maakt in deze korte tijd al mee waar anderen hun hele leven over doen. Wat een kansen krijg je. We gaan voor je duimen hoor zaterdag! Arne begint zaterdag ook al weer met de competitie waterpolo en wij gaan zaterdag naar de feestdag op de "Ginkelse heide" waar 700 parachutisten zullen landen voor 100 jaar luchtvaart en de "Airborn" landing. Wij hopen op goed weer. De laatste dagen doet het niet anders dan regenen.
    Veel succes van ons beide.

  • 16 September 2010 - 19:35

    Guido:

    He Merel,

    Leuk om al je verhaaltjes te lezen. Veel plezier en succes met je eerste wedstrijd.

    Groetjes,

    Guido

  • 16 September 2010 - 19:57

    Mam:

    Hee Merel,

    Ja, leuk cadeau idee zeg!
    Ik ga wel een gironummer open stellen waar iedereen een bijdrage in kan storten. "Autofonds Merel" of zo. (nadere informatie volgt voor de volgers van Merel)

    Liefs, mam

  • 17 September 2010 - 06:53

    Annette:

    Hey Merel,
    Je bent "pittig" bezig mag ik wel opmerken....gelukkig lekkere pancakes, een fijne kamer met toch wat privacy en veel energie en discipline!!
    Aart en ik kijken nu al weer uit naar je volgende verslag!
    Succes met je 1e wedstrijd, spannend!!

  • 17 September 2010 - 06:53

    Annette:

    Hey Merel,
    Je bent "pittig" bezig mag ik wel opmerken....gelukkig lekkere pancakes, een fijne kamer met toch wat privacy en veel energie en discipline!!
    Aart en ik kijken nu al weer uit naar je volgende verslag!
    Succes met je 1e wedstrijd, spannend!!

  • 17 September 2010 - 10:06

    Judith:

    Ha Merel, veel succes in Buffalo.
    We zullen voor je duimen.
    Groetjes Judith

  • 17 September 2010 - 18:02

    Eva:

    succes met je wedstrijd!!!kusjes

  • 19 September 2010 - 13:45

    Caroline:

    Hoi,
    Leuk zeg om al je verslagen te lezen.
    Ben benieuwd hoe je eerste wedstrijd is gegaan.
    kus Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 92774

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: