Vervolg Boston - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Vervolg Boston - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Vervolg Boston

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen vrijdagavond ben ik uit geweest met mijn coach en zijn familie. Ik was de enige van de atleten die meeging. De jongens gingen toch naar een McDonald of een ander fastfood restaurant. Wij gingen naar de "Union Oyster House." Dat is een restaurant in Boston dat bekend staat voor zijn "Oyster Stew" en kreeft. Ik heb een kreeft gegeten. Ik kreeg echt zo'n hele kreeft op mijn bord die ik dan zelf helemaal uit elkaar moest halen. Het was echt heerlijk. Mijn coach had ook oesters en "cherrystones" (een ander soort schelpdier) besteld. Ik heb ze allebei geprobeerd, maar zo'n rauw flubbertje is toch niet helemaal mijn ding. Zaterdag was de dag van de wedstrijd. We hadden twee auto's gehuurd en ik zat bij coach Smith in de auto en hij was wel heel zelfverzekerd op de wegen in Boston. Als je misselijk wil worden moet je bij hem in een auto stappen en door Boston gaan toeren. Je moet wel ook een beetje levensmoe zijn om met hem mee te rijden, dus heb ik daarna alleen nog maar bij de andere coach in de auto meegereden.
Er waren twee series voor de 5000m en ik was in de snelste serie geplaatst. Een snelle serie was het zeker. Na vijf rondes had ik het gevoel dat ik er al twintig had afgelegd, helaas had ik er nog twintig te gaan. Het ging veel te hard van start en ik had beter op mijn plaats geweest in de eerste serie. Uiteindelijk ben ik toch nog in 17.37 gefinished. Helaas geen persoonlijk record, maar niet elke wedstrijd kan perfect zijn. Gelukkig was mijn wedstrijd zaterdag al en kon ik daarna de rest van de dag en de volgende dag Boston verkennen. Die avond ben ik met de jongesns en een vrouwelijke assistent coach in Boston uit eten geweest en daarna hebben we nog wat rondgelopen. Het was heerlijk weer, dus ideaal om "Boston by night" te zien. Zondag gingen we weer naar de wedstrijd. De een paar jongens moesten die dag nog kogelstoten en een sprinter had de finale gehaald. De dag ging best snel en om drie uur gingen we alweer richting het vliegveld voor de reis terug naar Pittsburgh. Die avond had Michele (een vriendin van het team) en haar zus mij opgehaald van de campus en de rest van de week zal ik bij haar thuis doorbrengen. Ik heb lekker een weekje vrij en het is echt heerlijk om even weg van de campus te zijn. Een aantal weken geleden was ik al een keer bij haar thuis geweest. Ze woont in een rustig gebied met veel bos. Haar vader is een jager. Ik had al eerder foto's van de dieren die hij persoonlijk geschoten had op mijn blog gezet. Gisteravond heb ik nasi gemaakt voor Michele en haar familie en vandaag heb ik pannenkoeken met ham en kaas voor de lunch gemaakt. Allebei de gerechten hebben een goede indruk gemaakt en ze wilden allebei de recepten hebben.
De rest van de week wordt het dus lekker genieten van me vrije dagen en dan begin ik alweer aan het laatste deel van het schooljaar. Het is nog maar zeven a acht weken school en dan is het schooljaar hier alweer afgelopen. Voor jullie het weten ben ik alweer in Nederland. Eerst ga ik wel nog een heel buitenseizoen van atletiek tegemoet. Over drie weken heb ik mijn eerst "outdoor" wedstrijd en dan loop ik de 1500 meter.

  • 08 Maart 2011 - 21:17

    Lenie:

    Geniet van je vrije weekje. Laat je maar verwennen. Krijg net je berichtje binnen voor het slapen gaan. Over de oceaan allebei achter de computer.

    Ben je op tijd terug voor de mei vakantie?

  • 09 Maart 2011 - 08:59

    Marijke:

    Super leuk om al die verhalen weer te lezen! Veel plezier nog met de laatste periode van het jaar alweer! Ik moet nog 3 blokken van 6 weken dus hier gaat het nog wel even door haha. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 92767

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: