Een kleine tegenslag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Een kleine tegenslag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Een kleine tegenslag

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisterochtend werd ik met een pijnlijke keel en verstopte neus wakker. Geen goed teken dus. En natuurlijk hielp het weer die dag ook niet mee. Non-stop regenbuien en een koude wind. Ik zou dit weekend een thuis wedstrijd hebben, maar gisteren begon ik al te twijfelen of het wel een goed idee zou zijn. Helaas was het deze morgen alleen maar erger geworden. Aangezien ik altijd erg moeilijk mijzelf kan tegenhouden niet te lopen, ook al ben ik ziek, beldde ik snel even naar huis. Ik heb toch even die laaste overtuiging nodig dat rust het beste is. Nu moet ik zeggen dat coach Smith wel voor wat extra verwarring heeft gezorgd. Weer het oude verhaaltje, 'Americans are tough, and it's just a cold you know.' Het kwam er op neer dat iedereen met 'slechts een verkoudheid' gewoon meedoet met een intensieve hardloopwedstrijd, dus waarom ik niet? Antwoord: ik ben niet iedereen en daarnaast geen Amerikaan. Ik heb vandaag dus mijn rust genomen en alleen gegeten, geslapen en wat huiswerk gemaakt. Mijn kamergenootje was ook heel lief en bracht lekker thee en wat te eten voor mij mee. Natuurlijk baalde ik wel dat ik de wedstrijd niet kon lopen, maar als ik dan toch een wedstrijd moet missen dan was deze wel het beste. Volgende week gaan we er weer op uit en loop ik de 3km in een sterk veld. Belangrijk dat ik daar dus helemaal gezond en sterk aan de start sta dus.

Het aftellen is nu echt begonnen. Nog maar twee weken les, een toetsweek en dan zit het erop. Ik kijk er echt heel veel naar uit om naar huis te komen. De tijd is ontzettend snel gegaan en ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad (en nog steeds naar mijn zin, behalve vandaag dan). Maar het verlangen naar huis begint toch ook te groeien.
Een pluspunt dit weekend is dat het weer een heel stuk beter is geworden. Geen regen en boven zo'n 17 a 18 graden. Heerlijk!. Ik laat snel weer wat van mij horen.

  • 10 April 2011 - 07:37

    Judith:

    Heel verstandig van je Merel, Beterschap.
    Liefs Judith

  • 10 April 2011 - 07:39

    Judith:

    ps. Wij kijken er ook naaruit om je weer te zien. En Oma kan niet wachten om je weer te zien.

  • 10 April 2011 - 11:07

    Tineke En Joep:

    Hallo Merel,
    Ik hoop voor je dat je snel van je verkoudheid af bent zodat je volgende week op de 3 km weer kan schitteren. Ik heb er alle vertrouwen in dat je weer een goede tijd zal neerzetten. Namens Tineke wil ik je hartelijk bedanken voor de kaart die je haar vanuit de VS gestuurd hebt. Tineke vind dit fijn en is er erg trots op dat haar nichtje vanuit Amerika aan haar denkt. Merel ook namens mij bedankt en succes met de laatste weekjes Amerika.
    Groetjes, Joep

  • 10 April 2011 - 12:00

    Aart En Annette :

    Wijs!!!!
    Luister naar je lijf!!!
    Beterschap en aftellen!!

    LiefsAart en Annette

  • 12 April 2011 - 18:07

    Soraya:

    lieve Merel,

    balen dat je een beetje ziekje bent, maar inderdaad; luisteren naar je lichaam is het beste en dan ben er het snelst weer bovenop!! Succes nog even en tot snel in real life!!

    liefs Soraya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 92778

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: