1500m & Sports banquet - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu 1500m & Sports banquet - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

1500m & Sports banquet

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdagmiddag rond 12 uur vertrokken we richting Richmond, Virginia. Het plan was dat we elke twee uur een pauze zouden krijgen, maar daar kwam niet veel van terecht. Na bijna drie uur rijden kregen we een pauze van tien minuten. Coach Smith wildde koste wat het kost Washington DC vermijden, dus maakten we een omweg van wat ons twee uur extra rijstijd kostte. Wat een trip van 6 uur had kunnen zijn werd er een van 8,5 uur! We waren allemaal dus goed gaar toen we 's avonds pas om negen uur in ons hotel aankwamen. Richmond is een redelijk grote stad, maar het doet niet echt gezellig aan. We mochten ook absoluut niet alleen gaan ronddwalen.
Het weer de volgende dag was verschrikkelijk. Regen, regen en nog meer regen. Daarnaast was er een storm alarm en zou het heel erg onweren. De 1500m was rond het middag uur en daar stonden we dan in ons zwembroekje en hempje in de stromende regen. Ik liep de 1500m in plaats van de 5000m omdat er in de 5000m niet echt veel competitie zou zijn en daarnaast was het ook wel leuk om is wat anders te doen. Het was, ondanks het weer, een leuke race en ik liep een tijd van 4.45. Dat is een nieuw persoonlijk record van 3 seconden. Het was mijn eerste 1500 meter sinds een jaar en ik zou het graag nog een keer lopen om te kijken of het nog iets sneller kan. Ik denk dat dat er wel in zit. Niet zo lang na de 1500m, ik zat op een open tribune barstte het noodweer helemaal los. Enorme bliksem schichten en zware donder kwam gevaarlijk dichtbij. Iedereen wist niet hoe snel ze van de tribune af moesten komen. Zo'n beetje iedereen trok letterlijk een sprint naar de bussen. Sommige mensen die nog bezig waren met hun onderdeel kregen niet de kans het af te maken. Daarnaast waren er ook mensen die zelfs helemaal niks gedaan hebben. Wel sneu voor die atleten die 17 uur lang in een bus zitten en dan niet eens de kans krijgen om te lopen, springen of werpen.

Vandaag hadden we een groot sport banquet waar bijna alle atleten van alle sporten aan Robert Morris aanwezig waren. Eerst kregen we allemaal te eten en daarna waren er allerlei nominaties. De meiden van het cross-team kregen een nominatie, omdat we de hoogste cijfers hadden in vergelijking met alle andere sport teams. Later werd ik genomineerd als 'most valuable player' voor zowel cross en de baan. Ik moest naar voren komen en vervolgens werden al mijn prestaties opgenoemd. Zo ging het voor alle sporten.
Ook heb ik vandaag een grote boks met spullen gevuld om alvast naar Portland op te sturen. Toch wel lastig om al je spullen van de ene kant van de wereld naar de andere kant te blijven verhuizen. Zeker als het aantal in spullen groeit. Alles is trouwens helemaal rond met de universiteit in Portland. Er is nu geen terugweg meer.

• 18 April 2011 - 06:01

Judith:

Ha Merel, van harte gefeliciteerd met je prestatie en nominatie. Een goed gevoel denk ik om je jaar zo af te sluiten. Coach S zal het wel jammer vinden dat zo'n waardevolle "player" vertrekt.

• 18 April 2011 - 13:13

Lenie:

Hi Merel, je kunt terugkijken op een geweldig sportief succesvol jaar als je eenmaal in Portland bent.
    lijkt mij geen straf om in te pakken.
    zou zo met je mee willen gaan.\deze ervaringen kan niemand je ooit meer afpakken.
    Het aftellen voor de thuisreis is begonnen.
    tot snel.

• 18 April 2011 - 14:54

Liesbeth:

Hoi Merel,
    Leuk verslag. Fijn dat het allemaal zo goed gaat daar. De tijd vliegt, je komt al weer snel naar huis voor de zomervakantie.

• 18 April 2011 - 17:45

Eva:

gefeliciteerd meid!!!! en succes met inpaken,hahaha.kusjes!

• 19 April 2011 - 20:20

Aart En Annette Vosk:

Ha Merel,
    Ondanks alle donder en bliksem wel een pers.record. Gefeliciteerd en ook met je nominatie.
    Het is leuk om te lezen , dat je het zo goed doet!!!
    Leve groet van ons, Aart en Annette

• 19 April 2011 - 20:20

Aart En Annette Vosk:

Ha Merel,
    Het is leuk om te lezen , dat je het zo goed doet!!!
    Lieve groet van ons, Aart en Annette

• 20 April 2011 - 22:37

Marit:

Je spullen zijn al in Portland, nu jij nog! haha. Gezellig hoor! Zo leuk dat je bij ons team komt. Ian is ook erg enthousiast:)