Tweede schooldag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Tweede schooldag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Tweede schooldag

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gister had ik na een ontzettend druk orentatieweekend mijn eerste schooldag. De eerste schooldag had ik wiskunde, engels en 'humanities: art & music. Nog meer kunstgeschiedenis! Ik slaap elke dag zo diep dat elke dag dat ik wakker wordt vergeet waar ik ben. Het is een gek gevoel om te slapen, te eten en naar school te gaan op hetzelfde terrein. Maar goed de lessen waren voornamelijk nog introductielessen. Ik moest bij elke les minstens vijf keer mijn naam herhalen. Alle leraren lijken me tot nu toe heel aardig. Het zijn allemaal grappenmakers. Vandaag heb ik mijn eerste communicatieles gehad. Dat lijkt me sowieso de leukste les tot nu toe en dat is mooi aangezien het mijn vaste studie is. Ik ben 3 dagen om 12.50 klaar en 2 dagen om 12.15. Het valt wel op dat Amerikanen behoorlijk lui zijn. Wanneer ze slechts een verdieping omhoog moeten met slechts 3 stappen nemen ze nog de lift en lachen mij uit dat ik de trap neem.
Het is ontzettend warm hier. Zo'n 35 graden en soms warmer. Voorlopig train ik niet met het team mee in de middag, anders ben ik straks de eerste bij de robert morris zuster. Ik moet behoorlijk a-klimatiseren aan alles: het weer, de taal, het eten. Ik heb wel al een hoop leuke mensen ontmoet. De mensen in het gebouw waar ik woon zijn ook heel gezellig. 's Avonds zitten we vaak met zijn allen in de lobby beneden en kijken tv.
Morgen ga ik naar het winkelcentrum voor de laatste schoolspullen en spullen om mijn kamer nog wat op te fleuren. Elke week worden er wel een aantal activiteiten georganiseerd. Komende vrijdag is er weer een filmavond en zaterdag wordt het een 'beach party' gehouden. Komend weekend is het 'Labor Day', niemand kon me vertellen wat labor day, dus heb ik het maar opgezocht. Het is de dag van de arbeid. Dus een feestdag ter ere van de arbeid. Veel studenten gaan komend weekend naar huis, dus het zal wel rustig zijn op de campus. Gelukkig blijven er ook nog een aantal en waarschijnlijk gaan we naar Pittsburgh.
Vandaag hadden we ook een bijeenkomst voor het hele atletiek team. Deze begon om half 4 en duurde tot half 8. Het was ronduit verschrikkelijk. Wat een bureaucracy is het hier, ze drijven alles wel heel ver door. Ik denk dat we wel 20 verschillende papieren moesten tekenen en ook nog heel geconcentreerd wat als je iets fout zou doen kan je niet trainen en wedstrijden lopen. Ik snap niet waarom ze het zichzelf zo ontzettend moeilijk maken. Het bericht is wel weer lang genoeg voor vandaag. Ik ga maar naar bed, want heb morgen weer school!

  • 01 September 2010 - 06:43

    Annette:

    Hi Merel
    Wat een druk programma heb je al! maar het klinkt wel heel goed.
    Leuk ook zo'n beachparty.
    Het weer is hier ongeveer20graden en daar mogen we al heel blij mee zijn!
    Veel plezier op Laborday.
    Is je kamergenoot er dan ook?
    groetjes en liefs ook van Aart

  • 01 September 2010 - 07:34

    Lenie:

    Hoi Merel,
    Lees Asterix en de Romeinen over bureaucratie.
    Ze weten je wel bezig te houden lijkt het en inderdaad maf dat je altijd op " school" bent. Ik laat het Arne lezen!
    Super je verhalen. Oma denkt dat journalist goed bij je past.
    Liefs van ons beide.

  • 01 September 2010 - 13:15

    Noes:

    Hee Merel!
    Wat klinkt dat intensief zeg! Ik begrijp precies wat je bedoelt met dat wennen aan de taal, in Autralië werd ik de eerste weken ook doodmoe van al dat Engels. Ik wed dat je met kerst juist weer aan het Nederlands moet wennen haha :D Goed hoor! Bedankt voor je berichtjes en hopelyk komen er meer =)

    xxx Succes en denk ook aan jezelf ;)

    Anouk

  • 01 September 2010 - 18:42

    Judith:

    Hoi Merel, leuk die filmavonden, je moet natuurlijk wel regelmatig een goeie film kunnen zien.
    Geef me de goeie films maar door. Heb je al foto's van je kamer? Ben er benieuwd naar.
    Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 92783

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: