Eens maar nooit meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Eens maar nooit meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Eens maar nooit meer

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oke, die wedstrijd was dus niet echt een succes. Een klein drama zou je kunnen zeggen. Ik was nog helemaal niet hersteld van mijn reis. 's Ochtend om kwart voor 6 vertrokken we al met de bus naar Penn State wat zo'n 3.5 uur rijden is. Het duurde nu zelfs nog iets langer doordat er ontzettend veel sneeuw gevallen was en het nog steeds sneeuwde. Weer een lange en ongemakkelijke zit voor mij dus. Eindelijk daar aangekomen zou ik om 11 uur mijn eerste wedstrijd hebben, de mijl (1608 meter). Ik heb deze wedstrijd uiteindelijk niet meegedaan, wegens een kleine blessure aan mijn voet. Mijn coach zei dat ik de mijl dan maar beter kon laten zitten en me vooral moest concentreren op de estafette die ik later op de dag zou lopen. Ik vond het niet zo erg dat ik de mijl niet hoefde te lopen, want ik was ontzettend moe en had heel erg hoofdpijn. Helaas was de estafette pas aan het einde van de dag en we waren er al om half 10, dus weer een lange zit. Om vier uur kon ik eindelijk aan de bak. Ik moest 1200m lopen, wat eigenlijk ook een hele gekke afstand is. Ik heb 6 rondjes even door moeten bijten. Me tijd was achteraf nog niet eens zo heel slecht gezien alle omstandigheden. Ik liep 3.45 op 1200. Na de wedstrijd was het helemaal gedaan met me. Ik kon niet wachten om terug naar mijn bed te gaan. Gelukkig ging de terugreis sneller en waren de snelwegen redelijk schoongemaakt. Onderweg uiteraard wel "lekker" nog wat bij de McDonald gegeten. Waar anders. Gelukkig had ik nog een lekker kalkoenbroodje in mijn tas zitten die een moeder van een van de meiden van het team voor me had meegenomen. Eenmaal terug in me kamer had ik maar 1 minuut nodig om me pyjama in te schieten en me bed in te duiken. Dus wat hebben we hiervan geleerd: geen wedstrijden nadat je een dag daarvoor een reis heb gemaakt en zes uur tijdverschil heb overbrugd.

  • 09 Januari 2011 - 16:25

    Wim Koster:

    Hoi Merel,
    Rust nu maar eerst goed uit en de volgende keer gaat weer een stuk beter met je

    Groetjes Wim

  • 09 Januari 2011 - 20:34

    Lenie:

    Hoi Merel,
    Jammer voor je, maar ik kan mij wel voorstellen dat je lichaam dit niet aan kan. Veel te zwaar. Je hebt minimaal een week nodig om aan te passen.
    Laat je er niet door frustreren.
    Slaap lekker.

  • 10 Januari 2011 - 11:29

    Judith:

    Hoi Merel, weer iets geleerd.
    Rust maar eerst goed uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 92785

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: