Allereerste 5 km indoorwedstrijd - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Allereerste 5 km indoorwedstrijd - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Allereerste 5 km indoorwedstrijd

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen zaterdag rezen we af naar Kent State in Ohio. We hoefden dit keer gelukkig niet al om kwart voor 6 op de bus te zitten. Half acht, wat nog steeds behoorlijk vroeg is, vertrokken we. We zouden met zes meiden van het team uitkomen in de 5 km. Het was het allereerste onderdeel van die dag en de start was om 10 uur. Het was voor mij de eerste keer dat ik een 5 km op de baan zou doen, dus dat was wel spannend. De wedstrijd ging ontzettend goed. Jammer was wel dat ik de hele race alleen heb moeten lopen. Vanaf het moment van de start liep ik ver op kop en dat veranderde niet echt in 17 rondes die we moesten lopen. Ik wilde graag in de 17 minuten lopen en het is frustrerend maar aan de andere kant ook wel knap van me, want ik liep precies 18.00,1. Al had ik even een tiende seconde harder gelopen had ik gehaald. Maar alsnog ben ik heel tevreden met deze eerste 5 km. Ik heb ook het schoolrecord weer verbroken. Wij waren dus al heel vroeg klaar en hadden we een fijne dag van wachten voor de boeg. De wedstrijd duurde tot 's avonds half 7. In het begin is het nog wel te doen en leuk om iedereen aan te moedigen, maar op een gegeven moment konden we alleen nog maar lamlendig op het midden van het veld liggen. Lange dag dus. De rest van het team had het ook heel goed gedaan. In alle onderdelen hebben we best goede atleten. Eindelijk rond half 7 sprintte iedereen naar de bus. Het was zaterdagavond, maar iedereen was zo moe dat we niemand echt puf had om nog veel te doen.
Vandaag is het Marther Luther King dag en iedereen heeft vrij! Me lessen gaan tot nu toe ook goed. Het is wel opvallend dat al mijn leraren dit semester rond de 70 jaar zijn en sommige lijken wel een jaar of 80! De recessie is duidelijk nog van kracht hier.
Volgende week zaterdag ben ik jarig en op die dag hebben we weer een wedstrijd. Hopelijk brengt dat geluk. Ik laat jullie snel weer wat van me horen. Foto's van de wedstrijden komen later.

  • 17 Januari 2011 - 16:14

    Liesbeth:

    Hoi Mereltje
    Heb natuurlijk van Maureen vernomen hoe de 5km.indoor is gegaan.
    Super hoor meid. Werd je niet dronken van die 17 rondjes. Als ik je niet meer spreek alvast een fijne verjaardag.
    En een goede wedstrijd toegewenst.
    dikke kus Liesbeth

  • 17 Januari 2011 - 16:35

    Lenie:

    Wat ben je toch een geweldige atlete. Je blijft maar records breken voor die school. Super.
    We zijn heel trots op je.
    Geniet van het stukje geschiedenis van vandaag. Bijzondere man die King.
    Een warme groet uit een regenachtig Ede.

    Lenie en Arne

  • 21 Januari 2011 - 17:52

    Heleen:

    een hele leuke Verjaardag ben benieuwt hoe je dat gaat vieren daar zal je zeker geluk brengen de knuffel komt per kaart dikke zoen van Aart en Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 92816

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: