One second short - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu One second short - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

One second short

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen vrijdag zijn we met slechts 6 mensen, 4 jongens en 2 meiden, op de bus gestapt naar de "Penn State National Meet". De rest van het team ging naar een andere wedstrijd in Ohio. De wedstrijd waar wij heengingen was heel groot met onder andere atleten vanuit staten zoals Tenessee. Ik liep de 3km en zat in de snelste serie. Er zaten meiden in mijn serie die op internationaal niveau lopen. De wedstrijd ging ontzettend goed. De start ging helaas wel iets te snel. Mijn doorkomst in de mijl was even snel als mijn tijd die ik vorige week in alleen de mijl liep. Ik had een eindtijd van 9.59 waar ik ontzettend blij mee ben, want het is voor het eerst dat ik onder de 10 loop. Vorig jaar in een 3km indoorwedstrijd in Nederland liep ik nog 10.35. Als de wedstrijd iets minder hard van start was gegaan had ik het misschien beter op kunnen bouwen en een nog betere tijd kunnen lopen, maarja dat is voor een volgende keer. Het jammere van de wedstrijd is dat ik slechts 1 seconde tekort kom voor een grote qualificatiewedstrijd in Boston. Wel heb ik weer het schoolrecord verbroken en dit keer met meer dan 21 seconden. Ik heb nog een kans om me te kwalificeren voor Boston in de 5km, dus hopen dat dat lukt. En anders een anders misschien een ander jaar. Aan concurrentie kwam het dit keer in ieder geval niet te kort, "I got my ass kicked" maar in positieve zin.
De dag dat we vertrokken, vrijdag, liepen de jongens een estafette race. Een van de jongens was in de race gewond geraakt doordat een andere jongen met spikes op zijn achillespace was gaan staan. De wond was zo ontzettend groot en diep dat hij naar het ziekenhuis afgevoerd moest worden en hij kreeg 15 hechtingen! En dan zeggen ze dat atletiek geen geweldadige of gevaarlijke sport is. Helaas zit lopen er voor hem voorlopig even niet meer in.
Komende week gaat mijn coach me nog een laatste autoles geven. Toen ik hem vertelde dat ik volgende week mijn examen af ga leggen zei hij meteen dat hij mij eerst wil testen. Als ik slaag mag ik van me paps en mams naar Frankrijk rijden toch? Dat zien ze volgens mij wel zitten. Ik kan in ieder geval Mama en Noor rondrijden als ze hier zijn. Vooral Mama vind dat totaal niet eng. Ik vind dat ik het al aardig onder de knie heb, zelfs het paralel parkeren gaat goed. Nu moet ik niet te veel opscheppen want 9 van de 10 mensen hier zakt voor zijn eerste test. We zullen zien.
Verder heb ik komende week mijn eerste tentamens. Een voor geschiedenis en een voor psychologie. Ik weet nu alles over de Amerikaanse presidenten vanaf 1865.

Nou jullie horen snel weer van me en misschien dat ik in de loop van de week nog weer een paar foto's op mijn blog plaats.

  • 31 Januari 2011 - 06:21

    Ton:

    Dus jij denkt dat je na 3 lessen, in een auto met automatische schakeling, ons wel naar de Ardeche kan rijden? Hummm, nou mischien als , net als voor de Tour de France het hele parcour wordt af gezet.

  • 31 Januari 2011 - 08:15

    Marc En Lenie:

    Vanuit Klein Canada, Champex-Lac.

    Gefeliciteerd met opnieuw deze geweldige prestatie. We zijn super trots op je!

    Wij gaan vandaag ook presteren op een paar zwarte pistes in La Fouly.

    Een warme groet uit Zwitserland

  • 31 Januari 2011 - 09:14

    Annemarie:

    Nou doe je best met afrijden. Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Je bent een kanjer hoor. Liefs uit Harderwijk xxx

  • 31 Januari 2011 - 12:59

    Joep En Tineke:

    Wat een mooie tijd en een scherpe pr. Op naar een goede uitslag op de 5 km. Met dat auto rijden komt het ook wel goed Succes met je "proef examen" met je coach en natuurlijk met het examen zelf. We zullen voor je duimen.

    Joep en Tineke

  • 31 Januari 2011 - 17:07

    Judith:

    Gefeliciteerd met je goeie eindtijd van 9.59.
    Gaan we donderdag nog Skype? Als oma hier is.
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 92812

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: