Wedstrijd & verjaardag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Wedstrijd & verjaardag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Wedstrijd & verjaardag!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag heb ik zoals elke zaterdag tot nu toe op de atletiekbaan doorgebracht. Om kwart voor 1 liep ik de mijl en het ging goed. Helaas was de indoorhal dit keer niet heel goed. Het was erg droog en de luchtdruk was anders, wat heel vervelend was. Ik ben als eerste gefinished en ben (een beetje) tevreden met mijn tijd van 5.10. Een loper wil altijd sneller natuurlijk, maar de omstandigheden kunnen niet altijd ideaal zijn en je kan niet altijd jezelf verbeteren. De moeder van een meisje van het team had "cupcakes" voor mijn verjaardag gemaakt. Een speciaal soort cakeje met room.
De rest van de dag moest ik wachten op de 4x800m estafette die helemaal aan het einde van de wedstrijd zou plaatsvinden. Ik liep als laatste van ons team. Ik was het anker, zoals ze het hier noemen. Klinkt best stoer, toch? We liepen tweede plek en zodra het mijn beurt was liep het meisje van het team dat eerste liep zo'n 100 meter voor me. Ik had heel veel op haar ingelopen en uiteindelijk zat ik nog nauwelijks een seconde achter haar.
Na de wedstrijd ben ik met Michele en haar ouders mee naar huis gegaan. Zij wonen maar 20 minuten van de wedstrijd vandaan. We hebben allebei snel gedoucht en zijn toen lekker uit eten gegaan. Ik heb voor het eerst kreeft gegeten en het was echt heerlijk. Ook hadden de ouders stiekem aan de serveerster gevraagd of ze een toetje wilde brengen, dus aan het eind kreeg ik nog een reusachtig groot toetje. Het bestond uit twee enorme brownies en daartussenin zat vanille ijs met een heleboel slagroom en chocoladesaus. Oef. Na het eten zijn ik en Michele nog naar de film geweest. Al me al een leuke verjaardag dus.
De volgende ochtend heb ik lekker Amerikaans ontbeten. De moeder had goed uitgepakt, want ze had worstjes, bacon, pannenkoeken en wentelteefjes gemaakt. Ik ben vooral voor de pannenkoeken gegaan. Ietsjes later hadden kreeg ik weer taart, want ze hadden een taart voor mij gekocht waar ook "Happy Birthday" op stond.
In het gebied waar Michele en haar ouders wonen lag ontzettend veel sneeuw. Zeker een halve meter en het was er ook nog is ontzettend koud. Kouder nog dan in Pittsburgh. Rond de middag moesten we weer terug richting de campus, want ik zou diezelfde dag ook nog met alle meiden van het team uit eten gaan. Ook heb ik voordat we uit eten gingen met de meiden een kwarktaart in elkaar geflansd, zodat iedereen mijn lievelingstaart kon proberen. Nou, ze vonden het heerlijk. Het was een druk, maar ontzettend leuk weekend.
Ik heb een aantal foto's die ik op mijn blog zal plaatsen.

Nog een keer bedankt allemaal voor alle kaarten en e-cards! Echt ontzettend leuk dat jullie aan me gedacht hebben.

  • 24 Januari 2011 - 15:21

    Arjen:

    Klinkt als een fantastische verjaardag. Goed om te lezen dat je zo in het zonnetje bent gezet.

  • 24 Januari 2011 - 18:10

    Heleen :

    nou zo te zien hebben ze je lekker verwent leuke foto,s heb je dat toetje helemaal opgegeten ?
    al die beesten aan de muur hebben ze die zelf geschoten?
    groetjes Heleen en aart

  • 24 Januari 2011 - 18:18

    Merel Van Steenbergen:

    Nee hoor, die toetjes heb ik met iedereen gedeeld. Ik denk niet dat ik het overleeft zou hebben als ik al dat eten in mijn eentje opgegeten zou hebben.
    Ja, de vader van Michele (het meisje waarmee ik mee naar huis was) is echt een jager. Alles wat aan de muur hangt heeft hij zelf geschoten. En het komt ook allemaal uit het gebied waar zij wonen.

  • 24 Januari 2011 - 18:38

    Liesbeth:

    Hoi Merel, wat een leuk verslag weer.
    Die foto,s van die dode dieren zijn best heftig. Hangt de rest van die dieren lijven in de kamer ernaast????
    Feest vieren kunnen ze daar wel!
    Taarten en zoetigheid zat.
    groetjes Wim en Liesbeth

  • 24 Januari 2011 - 19:50

    Lenie:

    Wat een kunst aan de muur. Weer eens wat anders dan thuis.
    Ziet er allemaal heel gezellig uit. Wat een warme ontvangst door die mensen en wat ontzettend aardig van hen je zo in het zonnetje te zetten en je een " echte" verjaardag te geven.

    Mooie prestatie hoor je run.
    Veel liefs.

  • 24 Januari 2011 - 20:20

    Judith:

    Hoi Merel, wat is het daar "buiten" mooi. Zien er heerlijk uit die toetjes.

  • 25 Januari 2011 - 20:42

    Tineke:

    Toch nog een hele leuke verjaardag. Ze hebben erg hun best gedaan om je verjaardag echt te vieren. Fijn dat de wedstrijd best goed gegaan is. Het kan nu eenmaal niet altijd goud zijn. Een ander moet ook wel eens kunnen winnen. Niet te vaak natuurlijk!!!
    Groet Tineke

  • 26 Januari 2011 - 14:02

    Caroline:

    Zo te lezen en te zien had je een heel gezellige verjaardag!
    Ik heb samen met oma een stroopwafel genomen op je verjaardag!
    De cupcakes komen ook steeds meer in Nederland zag ik op tv. Vooral de gezonde!
    xxx Caroline

  • 26 Januari 2011 - 15:21

    Anne:

    Hoi Merel!

    Echt gaaf om al je avonturen te lezen zeg! En ook de foto's zijn erg leuk. Het leest alsof je het naar je zin hebt! Wel jammer hoor, dat ik je nu niet meer op de regiotraining zie...

    Nog heel veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 92807

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: