Tweede, Eerste en "Rookie of the Meet" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Tweede, Eerste en "Rookie of the Meet" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Tweede, Eerste en "Rookie of the Meet"

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag was, zoals ik al verwacht had, heel erg zwaar. Het was echt een ontzettend lange dag. Om half 6 was het dan eindlijk zover. Wij waren het allerlaatse onderdeel van die dag, dus we hadden een hoop publiek. Dat was dan wel weer leuk, want wij kregen op dat moment alle aandacht. Me coach had gezegd dat ik de eerste 9 a 10 rondes niet het kopwerk moest doen en gewoon moest volgen. Helaas raakte ik in het begin ingesloten en de eerste paar rondes gingen te langzaam. Een tijd onder de 10 minuten zat er niet meer in, realiseerde ik me. Gelukkig kon ik eindelijk uit me ingesloten positie ontsnappen en samen met een ander meisje (van een ander team) gingen we ervandoor. Het werd nog een hele spannende strijd de laatste 5-6 rondes. We finishte allebei in een tijd van 10.07 en ik zat slechts een halve seconde achter haar. Ik had het net niet in me om over haar heen te gaan, het was alsof ik tegen een muur aanliep de laatste 10 meter. Maar ik was toch nog tweede gefinished en had daarmee 8 punten voor het team binnengehaald. 's Avonds hebben we lekker spaghetti gemaakt in ons keuketje in het hotel en daarna ben ik zo'n beetje gelijk in bed gedoken. Ik was behoorlijk moe.
Toch besloot ik om de 5km te gaan lopen. Gelukkig was de start ietsiepietsie eerder. Dit keer was de start om kwart voor 3. Het was een grote serie met 22 meiden. Ook het meisje die mij zaterdag in de 3km had verslagen deed weer mee. Het was een geweldige wedstrijd. Ik ging er al snel samen met haar vandoor en het tempo lag erg hoog. We hebben samen bijna iedereen van onze serie een ronde ingehaald en sommigen zelfs meerdere rondes. Het werd weer een strijd en het kwam weer tot op de laatste ronde aan. Dit keer had ik meer in me dan ik had verwacht en ik finishte als eerste over de finishlijn in een tijd van 17.17! Dat is persoonlijk record van 43 seconden. Daarnaast heb ik me gewalificeerd voor de ECAC's in Boston. Ook heb ik het record, gelopen in 2008, van de wedstrijd op de 5km verbroken. Het vorige record was 17.23. Het meisje dat dit keer tweede werd is een ontzettend leuke meid en we hadden ook al samen afgesproken dat we voor de 17 minuten zouden gaan. Zij heeft al meer ervaring in 5km indoorwedstrijden en wist ook goed welk tempo we moesten lopen om tot deze tijd te komen. Ik heb dus veel aan haar te danken. Bij de prijsuitreiking werd ik uitgeroepen tot "Rookie of the Meet".
Het was een ontzettend uitputtend, maar wel ontzettend geslaagd weekend.

Nu heb ik lekker 2 weekenden zonder wedstrijd en dan over 3 weken reizen we naar Boston. Aankomende vrijdag is het zover en kan ik Mama en Noor ophalen van het vliegveld. Ik heb vandaag ook aan me leraren gevraagd of ik Noor mee mag nemen naar les en ze reageerden heel enthousiast, dus Noor bereid je maar voor in het middelpunt gezet te worden. Ze zullen wel heel erg geinteresseerd in je zijn!

  • 15 Februari 2011 - 05:55

    Ella:

    Hoi Merel, Ja bereidt ze maar voor. Nog drie nachtjes slapen en dan komen Noor en ik. Twee Rookies voor een weekje vanuit Holland.
    Liefs, mam

  • 15 Februari 2011 - 07:42

    Lenie:

    WOOOOOOOOUW.
    Wat een geweldige prestatie van je. Goed dat jij in Amerika bent, anders zou het er maar een slappe boel zijn.
    Niet te geloven.
    Op naar de Olympische Spelen?

    Geniet van je rust en straks het bezoek van je ma en Noor.
    Liefs

  • 15 Februari 2011 - 08:33

    Judith:

    Ha Merel, leuk je gisteren weer via Skype te hebben gesproken. Veel plezier met Ella en Noor volgende week.

  • 15 Februari 2011 - 14:04

    Aart E Annette:

    Hi Merel.Jeetje , wat moet jij kokken, maar het gaat goed! Erg leuk voor je !!!
    Maar ook een hele , fijne tijd met je mam en Noor....echt zo leuk dat ze naar je toe komen...heel veel plezier
    liefs , Aart en annette

  • 15 Februari 2011 - 14:07

    Annette:

    Knokken, bedoel ik natuurlijk!

  • 15 Februari 2011 - 17:11

    Anne Luijten:

    Wow, gaaf zeg! Wat een supermooie tijd! Achteraf zeker wel errug blij dat je toch die 5 km heb gedaan!

  • 15 Februari 2011 - 19:29

    Eva:

    gefeliciteerd met je 1-ste en 2-de prijs!!!!!!!!!!! en fijne weekend met mama en noortje.kusjes

  • 15 Februari 2011 - 20:36

    Tineke En Joep:

    Geweldig wat je weer gepresteerd het dit weekend!!!!!
    Jammer dat we niet langs de kant kunnen staan om je aan te moedigen.
    Wat fijn dat je zoveel steun krijgt van je concurente en dat je elkaar beter maakt.
    Wat leuk om te lezen dat Noor met jou mee mag naar college, dit zal ze geweldig vinden. Heel veel plezier komende week met Ella en Noortje.

    Groetjes Joep en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 92819

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: