En weer een nieuw persoonlijk record! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu En weer een nieuw persoonlijk record! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

En weer een nieuw persoonlijk record!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals jullie allemaal weten zijn we gister naar Penn State vertrokken voor Regionals. We waren dit keer maar met een klein clubje. Zeven meiden en maar twee jongens. De meiden zouden als een team lopen en de twee jongens als individuele lopers. Helaas hadden de jongens het niet als een team gehaald. De avond voor de wedstrijd hebben we in een diner gegeten wat erg leuk was omdat dat meer de ouderwetse Amerikaanse restauranten en zie je dus niet overal.
Er deden in totaal 29 teams mee in de wedstrijd en daarnaast ook nog individuele lopers. In totaal waren er ongeveer 200 loopster, waardoor we weer een spectaculaire startlijn hadden. Dit keer heb ik geen valse start gemaakt en heb ik ook niet het kopwerk gedaan de eerste paar honderd meter. Ik voelde me niet net zo goed als in de conference meet van twee weken geleden, maar kon toch goed meekomen met de kopgroep. Het parcourd is behoorlijk heuvelachtig en dan met name de laatste 1,5 mijl moesten we drie gemene heuvels trotseren. Ik voelde toch wel dat ik vorige week niet helemaal lekker was en daardoor was ik helemaal opgebrand zodra ik de finish overkwam. Desondanks heb ik toch weer bijna 40 seconden sneller gelopen dan vorige wedstrijd op dit parcourd. Ik liep 21.41 op een 6km en heb dus ook weer (mijn eigen) schoolrecord verbroken. Ik voel wel dat ik toe ben aan een rustperiode. We hebben nog een wedstrijd te gaan en dat is volgende week in New York City! Coach zegt dat we deze wedstrijd meer als een traktatie moeten zien en moeten genieten van ons verblijf in New York. En dat gaan we ook zeker doen. Coach glunderde vandaag ook weer van top tot teen omdat bijna iedereen van het team weer zo ontzettend goed gedaan had. Heel wat meiden liepen een pr en we hebben als een team ook weer een nieuw schoolrecord neergezet.
Na de wedstrijd in New York ga ik naar Jenny's huis en kan ik het Amerikaanse familie leven gaan ervaren. Ik kan niet wachten om jullie daarover te vertellen.

Bedankt voor al jullie reacties op mijn vorige bericht! Ik vind het altijd ontzettend leuk om jullie reacties te lezen.

  • 14 November 2010 - 10:17

    Heleen:

    van harte met je nieuwe record en veel plezier in new york city
    ben ook heel benieuwd hoe het is om bij zo,n fam te logeren .

    leuk om straks weer te lezen hoe dat verlopen is
    groetjes Aart en Heleen

  • 14 November 2010 - 11:31

    Judith:

    Merel, gefeliciteerd met wéér een record, ondanks dat je vorige week ziek was.
    Goed gedaan meid!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Ik geloof wel dat iedereen er van geniet om ze te lezen, ik in ieder geval wel.
    Groetjes

  • 14 November 2010 - 11:34

    Marieke H:

    Echt goed joh al die persoonlijke records. Dat wordt weer een brief van de directeur! Gefeliciteerd en ook ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in het "gewone" Amerikaanse gezin.
    Groetjes Marieke

  • 14 November 2010 - 12:39

    Lenie:

    Supergirl, wow, wat een prestatie. We gloeien van trots op je. Wanneer hou je op om persoonlijke reecords te lopen?
    Op naar New York, wat een leven heb je, heerlijk. Dit is maar voor zeer weinig mensen weggelegd en je hebt het allemaal zelf geregeld!
    We zien je snel.
    Een warme groet van Arne en mij.

  • 14 November 2010 - 21:14

    Brenda:

    Wow! Je blijft maar records halen. Gefeliciteerd met je prestatie. Veel plezier in NYC!

    Groetjes, Brenda

  • 17 November 2010 - 06:12

    Vanesse:

    Hoi Merel,

    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Tja heimwee is natuurlijk nooit leuk, maar de decembermaand is in zicht!
    Fijn dat het op atletiek gebied ook goed gaat. Ga je nog een cross in Nederland lopen als je terug bent om te kijken waar je nu inmiddels staat tegen over je Nederlandse leeftijdsgenoten of wordt het een rustperiode je verblijf hier?

    Groetjes,

    Vanesse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 92765

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: