Thanksgiving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Thanksgiving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Thanksgiving!

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn weekje vakantie zit er alweer bijna op! Het is echt ontzettend snel gegaan. Morgenavond vertrekken we weer naar Robert Morris. Ik heb een ontzettend fijne week achter de rug en veel van de Amerikaanse cultuur geleerd. De eerste paar dagen waren vooral heerlijk relaxed. Ik heb niet veel gedaan, vooral op de bank gehangen en tv gekeken. In Amerika is het wel heel populair om buiten huis te eten en vooral uit eten voor het ontbijt gaan ze graag uit. Pannenkoeken, wafels, wentelteefjes, ommelet, bacon, ei en nog veel meer zijn populaire dingen voor het ontbijt. Woensdagavond zijn we naar een attractiepark geweest. De meeste attracties waren gesloten omdat het te koud was, maar we gingen er vooral naartoe omdat ze een grote lichtshow hadden opgezicht. Een beetje kinderlijk maar toch ook wel leuk en het bracht de kerstgevoelens alvast een beetje naar boven. We hadden die avond nog niet gegeten en ookal vinden ze het leuk om uit eten te gaan, soms is de keus van het restaurant wat minder. We aten bij een tankstation waar we vanuit onze auto via een microfoon ons bestelling doorgaven. Een meisje op rolschaatsen kwam naar buiten om ons eten te brengen en af te rekenen. Weer een interessante ervaring. Donderdag was het Thanksgiving. Die ochtend heb ik pannenkoeken met ham en kaas voor iedereen gemaakt en ze vonden het heerlijk. De moeder van Jenny had een wafel voor mij gemaakt, ook heerlijk. En nog mooier was dat het sneeuwde! Ik heb snel een paar foto's gemaakt en daar was ik net op tijd mee, want later sloeg het om in regen. 's Avonds gingen we naar de opa en oma van Jenny waar de rest van de familie ook naartoe zou komen. Het deed mij een beetje denken aan kerst als wij met de hele familie bij elkaar komen en iedereen neemt wat te eten mee. Alleen deze keer hadden we een hele kalkoen uit de oven! Ja zo een zoals je op tv ziet. Het eten was heerlijk en de sfeer was ook heel goed.
Vrijdag was het zwarte zaterdag en dan gaan alle Amerikanen kersinkopen doen. Ze besloten dat ze mij ook de ervaring van zwarte vrijdag op wilden laten doen. Dus daar stonden we dan om vier uur midden in de nacht, in de rij voor de Amerikaanse hema. Het was werkelijk een gekkenhuis. Eenmaal in de winkel werd het nog gekker want de er werd het volgende omgeroepen: "ladies and gentlemen we are sorry to announce that we have reached maximum capacity, we have lost control!". Dat was echt hilarisch en ook het teken om de winkel te verlaten. Amerikanen besteden echt honderden dollars aan kerstcadeaus, wat voor ons Nederlanders moeilijk voor te stellen is. Zeker als je gewent ben om een cadeautje van 15 euro voor elkaar te kopen met Sinterklaas. Voor letterlijk ieder familielid wordt een cadeautje gekocht, dus niet alleen voor papa, mama, zus en/of broer, maar ook voor de oom en tante, opa en oma enzovoorts.
Vrijdagavond zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest. Het "high school team" van Lewisburg zat in de finale dus dat betekent dat het hele dorp en omgeving bij de wedstrijd aanwezig is. Er waren meer dan 2000 mensen en dat voor een paar 16 jarige jongens die op elkaar inbeuken. Het was die avond ook ontzettend koud, zeker een paar graden onder nul. Dus daar zat ik dan bijna 4 uur op een bankje te genieten van de wedstrijd. Nu moet ik zeggen dat de toeschouwers interessanter waren dan de wedstrijd zelf. De Amerikanen gaan echt helemaal uit hun dak, zelfs de oude van dagen zijn bij de wedstrijd aanwezig. Een mevrouw schreeuwde zelfs zo hard en onophoudelijk dat ik het niet erg had gevonden als ze ter plekke haar stem had verloren. Omdat het ook zo ontzettend koud was zag ik eruit als een eskimo, anders had ik het einde van de avond waarschijnlijk niet gehaald.
Vandaag heb ik verder niet veel gedaan. Lekker op de bank gehangen en de moeder van Jenny heeft me wel autoles gegeven. Het leuke was dat ik voor het eerst met koppeling heb gereden en dat is toch wel ietsjes moeilijker dan een automaat. In het begin sloeg die continu af, maar op een gegeven moment kreeg ik de smaak te pakken. We gingen zelfs de weg op! Morgen is mijn laatste dag. 's Ochtends ga ik mee naar de kerk en misschien krijg ik wel weer een autoles.
Nu hebben jullie een idee van wat ik deze week zo'n beetje meegemaakt heb. Ik heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad en voelde me heel erg op mijn gemak hier. Maar ik heb nu toch wel nog meer zin gekregen om mijn eigen familie weer te zien. Het duurt nu dan ook echt niet lang meer.

  • 28 November 2010 - 07:04

    Arthur:

    Erg leuk hoor Merel wat je allemaal meemaakt...
    Oma kreeg gisteren je kaart, dit verslag gaat weer door de brievenbus.
    Groetjes Arthur

  • 28 November 2010 - 09:55

    Judith:

    Ha Merel, Oma vond het gisteren erg leuk om je verhaal via Skype te horen.
    Ze was ook heel blij met je kaart.
    Ik moest erg lachen (in je verhaal) om die mevrouw die zo schreeuwde waarvan je hoopte dat ze haar stem ter plekke zou verliezen.
    Lijkt me een hele belevenis om tussen die fanatieke amerikanen te zitten. Goeie reis terug en we hopen je 5 december weer via Skype te zien en te spreken.
    Groetjes Judith

  • 28 November 2010 - 13:31

    Lenie:

    Hoi Merel, wat heb je weer een leuke week achter de rug. Geweldig. We kennen natuurlijk de verhalen wel maar nu lijkt het veel echter omdat jij ze meemaakt.

    Goede terugreis en we zien elkaar bij Judith op Sinterklaas. Nog steeds cadeau,'s van 15 euro!!!

    Liefs van ons beide en een goede week op school.

  • 29 November 2010 - 16:56

    Caroline:

    Hoi,

    Wat een grote vette kalkoen! Was ie ook nog lekker? Ziet er wel lekker uit.
    Op tv zag ik een verslag van zwarte vrijdag. Een opa kocht een tv van 300 dollar voor zijn kleinzoon.
    Het sneewt hier ook!
    Dot geniet ervan.
    Tante Cor vertelde aan mij dat ze je had gesproken op tv. Was te kort vond ze!!!!!
    liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 92757

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: