Back at RMU - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Back at RMU - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Back at RMU

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gistermiddag om half 4 locale tijd kwam ik weer in Pittsburgh aan. Gelukkig is de reis deze keer goed verlopen en ben ik niet ergens vast komen te zitten zoals op de heenreis. Ik zat dit keer niet naast een continu geluidjesmakende mevrouw, maar naast een man van wie ik nu zijn hele levensverhaal ken. Sterker nog, ik ken ook het levensverhaal van zijn vrouw en twee kinderen. Maar het was wel leuk om een beetje een praatje te maken, hoewel ik later maar net deed of ik sliep, want toen had ik er geen zin meer in. Ik had een stop in Detroit waar ik door de "strenge" douane moest. Er was blijkbaar net een vliegtuig uit China en Japan aangekomen, want er stond een hele rij Chinezen en Japanners. Ook werd er regelmatig omgeroepen dat ze een Chineze of Japanse vertaler nodig hadden. Het duurde dus wel even voordat ik aan de beurt was. Bij mij waren ze absoluut niet streng. Hij vroeg meer over mijn studie en waar ik studeerde dan dat hij met vragen kwam zoals: 'heb je terroristische bedoelingen?.' Eenmaal hier doorheen moest ik ook nog door de paspoort controle. Hier kreeg ik weer het al veelgehoorde compliment dat ik er veel te jong uitzie voor de universiteit. Eindelijk zat alle douane heisa erop en kon ik even relaxen bij starbucks, want ja waar moet je anders heen om toch enigzins goede koffie te halen op een Amerikaans vliegveld.
Er lag sneeuw in Detroit, dus hadden we een klein beetje vertraging, maar niet noemenswaardig vergeleken met de terugreis naar Nederland. In Pittsburgh werd ik opgehaald door me trainer en 's avonds had een van de oudere meiden van het team, een hordeloopster die ook al op de campus was, pasta voor me gekookt. Daarna ben ik direct me bedje ingekropen, want ik was behoorlijk vermoeid. Slapen in een vliegtuit is niet iets waar ik goed in ben, helaas.
Mijn kamergenootje is er nog niet, dus ik heb tot zondag de kamer lekker voor mezelf. Ik heb me onderhand weer helemaal geinstaleerd. Vanmiddag ga ik niets bijzonders doen en voornamelijk uitrusten, want morgenochtend om 6 uur vertrekken we alweer naar een wedstrijd. Het wordt morgen een lange dag. Ik moet twee afstanden lopen: de mile (1608 meter) en een soort estafette waarbij de eerste loper (ik) 1200 meter loopt, de tweede 1600 meter, de derde 400 meter en de vierde 800 meter. Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe de wedstrijd gegaan is.

  • 07 Januari 2011 - 16:33

    Aart En Heleen:

    Hallo Merel, Fijn dat de terugreis zo goed is verlopen en dat je lekker tot zondag je kamer voor jezelf hebt.
    Het was erg gezellig de december maand met jou hier in Nederland en het is zo weer mei. Wel erg leuk dat je moeder en zus in februari nog komen, dat is een lekkere opkikker.
    Succes met de wedstrijd en laat de trainer maar kletsen :-)
    Groetjes, Aart en Heleen

  • 07 Januari 2011 - 16:41

    Tineke En Joep:

    Fijn om te lezen dat je reis goed verlopen is en je weer veilig bent aangekomen. Veel succes met de komende wedstrijd. We zien de foto's van het binnengehaalde metaal wel weer op je site.
    Groeten, Tineke en Joep

  • 07 Januari 2011 - 20:20

    Judith:

    Hoi Merel, fijn dat je weer veilig bent aangekomen zonder al te veel oponthoud. Veel succes met de wedstrijd zaterdag. Ik zal voor je duimen.
    Heel gezellig dat je er was.
    Groetjes Judith

  • 08 Januari 2011 - 15:36

    Gerry:

    Hoi Merel
    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    veel succes de komende tijd.

    groeten Be en Gerry

  • 09 Januari 2011 - 10:43

    Lenie:

    Hoi Merel,
    Het heeft even geduurd maar nu eindelijk contact. Ik heb een berichtje achtergelaten op Facebook.
    Veel succes vandaag met de wedstrijd.

    Ik ben naar The Voice of Holland geweest, de kwartfinale, was heel erg gaaf om erbij te zijn. Waanzinnige talenten.
    Het was erg fijn je gezien te hebben op de 29e en op nieuwjaarsdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 92751

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: