Internationaal diner - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu Internationaal diner - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merel Steenbergen - WaarBenJij.nu

Internationaal diner

Door: merelvansteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdagmiddag om 3 uur werd de cafeteria op school gesloten vanwege een internationaal diner dat 's avonds plaats zou vind. Alle internationale studenten konden die middag van de keuken op school gebruik maken om een gerecht samen te stellen. Het kon een gerecht zijn dat veel in hun land gegeten wordt of iets wat je gewoon heel lekker vind. Andere studenten, leraren en eventueel ouders konden kaartjes kopen om het diner bij te wonen en ze konden dan ook kiezen aan welke tafel ze wilden dineren. Elke tafel representeerde een ander land. Ik werkte samen met een Belgisch meisje. Ik ben de hele vrijdagmiddag wezen kokkerellen. Pannenkoeken met ham en kaas en een appeltaart stonden op het menu. Boerenkool met worst werd had ik niet zo'n zin in. Voordat we begonnen met koken kwam de kok naar ons toe en verteldde ons dat we 20 appeltaarten en 100 pannenkoeken moesten maken. Slik. Er werden blijkbaar een hoop mensen verwacht. Het koken was wel ontzettend gezellig. Er waren ook een hoop andere internationale studenten aan het koken, dus het was een drukken boel in de keuken. Alle ingredienten waren van te voren voor ons gekocht en we mochten van alle potten, pannen en noem het maar op gebruik maken. We hadden het voor elkaar gekregen om 15 appeltaarten te maken en zo'n 80 pannenkoeken. Toch een aardige prestatie, niet? In totaal werden er zo'n 20 landen gerepresenteerd tijdens het diner. Jamaica, Colombia, Frankrijk, Japan, Zwitserland, Duitsland, Mexico en nog meer. En inderdaad, het werd ontzettend druk die avond. Het eten was als een groot buffet opgezet en ik heb mijn bord volgeladen met zo'n beetje alles wat er was. Ik wildde alles proeven. Mijn pannenkoeken vielen goed in smaak, want ik kreeg complimentjes en ze waren allemaal op!

Dit weekend had ik nog een weekend rust en dan volgende week gaan de wedstrijden weer beginnen. Volgende week vrijdag reizen we naar Cincinnati in Ohio en daar loop ik de 1500m of de 5000m. Nogal een verschil in afstand, maar we wachten het maar af. Het was dit weekend weer verschrikkelijk koud. Ik denk dat het woord 'verschrikkelijk' wel gepast is, aangezien het lente is en weer -6 a -7 graden. Het moet maar een keertje afgelopen zijn.

Ik zal snel weer iets van mij laten horen, sowieso na de wedstrijd van volgende week.

  • 27 Maart 2011 - 22:10

    Lenie:

    Hi Merel, het is middernacht hier als ik nog even je berichtje lees.
    Hier is het ook maar vier graden en ook lente, dus weinig verchil. Wl een mooie zonnige dag gehad.

    Wat leuk om voor zoveel mensen te koken. Ze weten je wel bezig te houden.
    Veel succes met de voorbereiding van je wedstrijden. Gaaf hoor al dat reizen voor je wedstrijden.

    Een lente groet uit Holland.

  • 28 Maart 2011 - 16:42

    Aart En Heleen:

    Hoi Merel,
    Wat goed 80 panne(n)koeken en 15 appeltaarten,dus Nederlands vaandel hoog gehouden.
    Wat een verschil in afstand met die twee komende wedstrijden? Is dat normaal of is dit iets bijzonders.
    In ieder geval, heel veel succes met de wedstrijden en als je weer in Boskoop bent dan komen we je pannenkoeken graag proeven.
    Groetjes, Aart en Heleen.

  • 28 Maart 2011 - 21:20

    Brenda:

    Hoi Merel,

    Wat leuk dat ze zo'n avond organiseren. En natuurlijk vallen de Nederlandse pannenkoeken in de smaak.. :-) Zal voor jullie inderdaad een werk geweest zijn in de keuken.. maar gelukkig hebben ze ervan genoten.

    Succes met je wedstrijd en hopen dat het 'echte' lente weer snel gaat beginnen!

    Liefs, Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Merel at Robert Morris University!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

Veilig thuis

13 Mei 2011

Mooie afsluiter

09 Mei 2011

Oef

07 Mei 2011

Verrassing

03 Mei 2011

Nog twee weken!
Merel

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 92825

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 17 December 2011

Merel at the University of Portland!

22 Augustus 2010 - 17 Mei 2011

Merel at Robert Morris University!

Landen bezocht: